|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar hur det går till när man byter ratt i en e39 535i-97 kan man göra det själv eller ? kan det bli problem med airbag?? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power | |
|
Airbag lampan måste släckas av BMW eller någon med Diagnosprogramvara, tänk på att det skiljer mellan årsmodellerna när det gäller vilka rattar som passar. |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Vad kan en sån M-ratt på bilderna kosta? Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Dragolito: allt beror på årsmodell av bilen, när jag bytte så fick jag slanta upp 11k för ratt och airbag på min förra -97a. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: Jag hoppas du menar 1100kr o INTE 11000 ;) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
11.000kr kostade det, men jag ville verkligen inte ha ratten som satt i från början :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Av detta har jag lärt mig att köpa en bil som är så nära det jag faktiskt vill ha som möjligt istället för att eftermontera det :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
VA! sjukt ju! Trodde det kosta typ mellan 2-4000kr. Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Bara ratten kostar mer än så, och jag fick byta airbag med för den gamla passade inte i den nya ratten. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
I denna tråden står det en del artikelnummer och priser, Länk // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Tack för länken tsaros, men om jag köper den för 4200 kan jag använda min egen airbag? M-sportratt i läder: from 09/98-03/99 65 71 0 026 293 ( ca 4200:-) from 03/99-09/01 65 71 0 026 292 (Ca 4200:-) Vad är detta----> from 09/01- 65 71 0 027 961 ( ca 1600:-)? Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Det beror på vad du har för ratt idag om din airbag passar eller inte. Har inte en aning om vad det för 1600:- är för något :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Jag har ju en multifunktionsratt från 97 på min bil idag. och jag har hittat en begangad multifunktionsratt från 98 utan airbag(ej m ratten). kan jag byta ratt och fortfarande använda min airbag. och isåfall kan man byta ratt själv eller måste man in på verkstan?? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power |
|
|
Gissar att ratten "from 09/01" är den nyare M-ratten dock så kostar den några hundralappar mer än den "gamla" M-ratten enligt tillbehörskatalog 2002. ___ //Ulf |
|
|
Om Jag har ju en multifunktionsratt från 97 på min bil idag.och den börjar bli rätt sliten ,jag har hittat en begangad multifunktionsratt från 98 (ej m ratten). Funkar den ratten på min fast den e 1 år nyare och kan jag använda airbagen från min gammla ratt?. och isåfall kan man byta ratt själv eller måste man in på verkstan?? Mvh Daniel |
|
|
Ratten i min 520-97 var också riktigt sliten, så jag köpte en ny rattkrans och lät BMW installera den, kransen var rätt dyr Länk men installationen gick inte på så mycket. Jag behöll alltså allt i mtten på ratten. Tyvärr blev jag av med rattvärmen, för den fanns tydligen inte arr få på träratten. BMW CS #5206 |
|
|
vad kostade kransen då?? kan tänka att trä kanske är lite dyrare, ja ska bara ha svart nån som vet om det är krongligt att byta ratt själv?? No Turbo shit - Just real power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.