|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Har någon ngn erfarenhet av moderna underredsbehandlingar?? Görs sådana numer överhuvudtaget? Heter dom Dinol kanske? Nu är väl era 750:ior inte lika fina som min varför ni kanske inte funderat i dessa banor ... men om ngn har ngn erfarenhet ? MVH /// Paap R (Tänkte trigga EML-boxarna på er och blinka litet med lampan så man får loss några bra svar ...) |
| Föreslår Dinitrol Center, finns över hela landet kostar runt 4500:- för en behandling, jag har gjort detta med alla mina bilar och alltid varit mycket nöjd. | |
|
Länk Mvh. /Kjell |
|
| Varför skulle inte andras 750:ior inte vara lika fin som din??? | |
Paap Reeder |
... bara ett (dåligt)skämt Elwodd. Min är ganska snikutrustad och katterna har "ruggat upp" cremeskinnet i baksätet men å andra sidan har jag nu fastställt att den är tamigtusan totalt rostfri ... gäller även skrymslena. Att byta baksäte ... om man nu vill det ... tar 4 minuter men att fixa nederkanten på en bakdörrs undersida om inte lacken är obruten kan ta upp till flera dagar. Skall nu rekognosera litet om detta med Dinitrol. Har komplett egen utrustning för 160 Bar tectyl .... men det är ett jäkla kluddande .....man börjar bli bekväm .... (lat?) och kostar det runt 4-5000:- ... så är det ett bra alternativ. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: Skulle man kunna få hyra rostskyddspaketet?? Mailar dig. OT: Har du lyft i garaget? =) Mvh |
|
|
Är inte halva grejen när man ska göra en sån där behandling att dom faktiskt ångtvättar underredet innan...? Har själv kört en Dinitrolbehandling på min E38 för ett par år sen, men det är kanske lite tidigt att säga om det gett nån effekt. Har dock för mig att det var lite dyrare...men då sprutade dom alla balkar, dörrar och hålrum invändigt också.... |
|
Paap Reeder |
... nu vet jag. Som info till övriga: Stkhlm 7000:- - 7500:- inkl och i E-tuna 5700:- inkl. Ångtvätt - stå en natt - vax i dörrarna - ML i balkar och underrede - sedan Car på underrede. Man demonterar hjul + innerskärmar. Måste verkligen fundera över detta. Att ångtvätta är jag mycket tveksam till. Särskilt med bara en natts torkning. Givetvis har firmorna optimerat allt detta och kan sin sak men jag är ändå tveksam till ångtvätt. Vad är bättre: litet skit och torrt i skarvar och skrymslen eller rent och kanske inte heltorrt?? Nåväl: ... man gör det själv på säkert två kvällar ... det går åt ca 25 st tomma kattmatsburkar. Mycket droppande blir det. Jag kommer i s f att ta ner dörrarnas innersidor vilket kommer att förlänga processen med kanske 4 tim .... men bra timpenning blir det. Det blir drygt 10 Kkr skattade pengar.....d v s ca en tusing i timmen.....d v s på en timma tjänar man ihop till en full tank ... Kanske inte samma utväxling på arbete och pengar som en äkta backslickadvokat men det räcker nog för mig ..... .. grubblar vidare. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
rob_t_j72 ... missade att svara dig. Lyft !!!?? utanför min vedbod finns ett IKEA party-tält. Har dock nu uppgraderat verkstadslokalerna till ett utvikbart dito från Clas Olsson. Blå färg och otroligt smidigt. Efter jobbet syns inga spår efter arbetet. Grannarna tror man har haft födelsedagsfest med hembrännt ... det är när jag lägger på 2-komponent polarismetallic med klarlack i tältet ... he,he Kvinnorna blir gråhåriga i tidig ålder på min gata. Seriöst: ang lån så skall jag nog först köra själv. Först en E32 och sedan även E28:an fast den skall jag bara göra vissa delar av ty jag har tidigare gjort den minst 5 ggr. (Strålen håller 160 Bar vid munstycket. Träffar den ögat kommer Hypothalamus och hypofys att bli ordentligt Tectylade så kremeringsröken kommer att bli svart ....) MVH /// Paap R |
|
;) Jag antar att partytältet var vitt en gång för länge sedan?.. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.