|
|
|
|---|---|
|
Kolla på denna länk. Han har tydligen monterat E60-fälgar (med annan däcksdim.) på sin E90. Ser ju helt ok ut. Nån som har testat? Enl däckverkstäder ska det inte gå men de läser väl bara i sina lathundar. ET skiljer ju inte så mkt . Kanske en cm bredare. Eller tänker jag fel? Länk | |
|
Det ska kunna gå med E46 M3 fälgar på en E90 enligt BMW Solna, men dom kunde inte garantera till 100% så man vågar ju inte chansa. No More Limits! |
|
| Ok. Är mer intresserad av om E60-fälgar funkar. Har sådana kvar från min förra bil. | |
|
Borde även fungera med Z4 ans fälgar vad jag förstår, rulldiameter och bultcirkel stämmer . ET på minna vinterfälgar är nästan samma? "Z4 love it" |
|
|
På Lindholms bils 325i demo satt det tidigare 18" Stjärneker 124, medan bilen stod i hallen (vid mitt senaste besök där hade bilen dock "vanliga" 17" Stjärneker 158). Så E60-fälgar borde passa på E90. "Hur bra" dom passar får vi låta vara osagt... //Chrille |
|
|
ok tack Crille! Som jag förstått har E36/46/z4 mfl rätt bultcirkel och däcksdimension men ger pga för stor ET för smal spårvidd medan E60 fälgar å andra sidan ger ngt för bred spårvidd vilket åtminstone estetiskt dock borde se ok ut. Jag får min i okt och kanske hinner testa med E60 hjulen innan snön kommer. Nya däck krävs iof (225/45-17 i st för 225/50-17) men det vore ju kul om fälgarna funkar. Hälsn O. |
|
|
Är det verkligen de på bilden som är till e60 eller är det replicas som sitter på e90 !?!? Har aldrig sett sådana Så här brukar de se ut Länk BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Det är BMW originalfälgar på bilderna i första inlägget. No More Limits! |
|
| ollen.Har du testat om E60 fälgarna passar på E90? ser det ok ut så skall jag skaffa 17" till våren | |
|
Lyfter en gammal tråd. Någon mer som testat E60/E61 fälgar på E90/E91/E92? Tänkte få tag på 17' originalfälgar till våren, men utbudet av E90 fälgar verkar var mycket begänsat.... E46'ans fälgar är väl vad jag har förstått uteslutet. Tips mottaget på fälgar utöver E90 som passar. |
|
|
Är hyffsat säker på att E46 fälgar passar på E90, har haft ett antal bilar på jobbet som fått fälgar tillhörande E46 på sig... Och passar E46 borde ju även Z4 m.fl. passa? (med reserv. för däckdimension dock) |
|
|
Ok..... Tycker det enda jag lyckats läsa mig till i gamla trådar är att E46'ans i vart fall inte passar...... Någon som vet hur det är med fälgar från E60Xi, de har väl annan ET än vanliga E60??... Har letat en del på denna eminenta sida: Länk |
|
|
jag kör med 18" breyton kopior 235/40-18" nokian på min E91 fälgarna är till en E46 , det funkar kalas å ser bra ut samtidigt. bildbevis finns på : Länk |
|
| kolla så inte e60 fälgarna har 72,6 mm i nav.. har för mig dom har det och e90 har 74,1mm.. då går de inte. | |
| Det är bara E39 som avviker med navhål 74,1 mot övriga 72,6 så det är lugnt i det avseendet. ET skiljer (vid std-fälgar) 14 mm. | |
|
Hej! Är det nån som klämt in E60 245/40-18 på sin E90? Rullomkretsen ändras bara 3% och bulthål och centrum stämmer men det blir ju en spårviddsförändring. Får de ens plats? Breddar utåt. Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.