|
|
|
|---|---|
|
har en 525tds 94 med nya dä,pare runtom, och inget glapp i framvagnen. Probelmet är att bilen är otroligt kännslig för vid sticker iväg på en gång det blåser till. Gjorde nyss en hjulinställnung men problemet mitt kvarstår, någon som har hafft samma problem?? | |
|
Hej. Jag hade en annan bil tidigare med dina symtom. Visade sig att det var däcken som var stenhårda. När jag väl bytt däck så var problemet borta. Konstigt med sant. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
| Hmm tycker att min borde vara mjuka de är ju nya, måste kika upp detta | |
| Testa att justera styrsnäckan, den brukar vara glapp på e34:an och bilen blir att kännas ostabil då mittläget på ratten blir för glappt. | |
|
Breda däck kan ju annars göra att bilen blir ostadig på lite sämre vägar. Vad har du för däckdimensioner? |
|
|
kan man justera styrsnäckan själv??? Har inte allt för breda vinter däck 205,55 16 |
|
stimpenbmw |
Var sitter denna styrsnäcka? E det på rattstången eller ute vid hjulen ngnstans? besök #bmwpower på dalnet! |
| Ja den kan du justera själv, titta ner till vä i motorrummet den klumpen som rattaxeln går in i är styrsnäckan/växeln och på toppen av den sitter det en skruv med en låsmutter på.Lossa muttern och skruva åt mittskruven max sedan släpper du av den något och drar fast muttern igen. Jag fick göra det rätt ofta på min gamla 525:a säkert en gång om året. | |
|
tack ska kika på det imorgon |
|
| blev bätter efter en justering av styrsnäckan, men ändå lite vinglig, ska nu byta silentblocken, de är aldrig bytt på 26000mil, så det vore ganska underligt om dessa inte vore helt döda | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.