AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.284

Varför så dålig rörelse på detta forum?

BmwM3e46
Hej varför är det sämre respons på frågor på detta forum om man jämför med tex Nordicaudi samt zatzy? Tycker att man ibland får vänta 2-3dagar för 1 svar medans man på dom innan nämda forumen har 10 svar inom 1h. Har Autopower färre medlemmar?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det beror nog mycket på vad det är för fråga du ställer, hur du ställer den och om den redan finns besvarad via sökfunktionen.
En Audirelaterad fråga får nog tunnt med svar här gissar jag.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
BmwM3e46
Tycker att alla frågor som frågas på dom andra forumen blir bevarade MYCKET snabbare samt MÅNGA fler svar! Hur dum frågan än är!!
Jag håller inte med att det går långsamt här. Vet folk bara svaret eller om f¨ågan är intressant att nysta upp så kommer svaren oftast snabbt.

om jag söker på ditt användarnamn så får jag fram 2 frågor från dig där du fick svar direkt trots detta tycker jag personligen att dina frågar var sådär intressanta att svara på

1 vilken färg är vanligast (typ)
2 är detta ett bra pris på min försäkring (typ)

svaren på dessa frågor tillför inte forumet SÅ mycket anser jag och ändå fick du svar väldigt fort.

och med 13 inlägg på forumet så kan det ju vara så att du inte varit med så länge här och kanske haft lite otur med dina frågor.

Bara på det igen så skall du se att du blir nöjd.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Tycker man får svar snabbt när man frågar. Däremot så är det dött här på helgerna. Många verkar sitta på jobbet o surfa...

No More Limits!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Så här tycker jag det är:

Det viktigaste är väl inte hur många svar man får, utan att svaren i sig är informationsrika och stämmer. Brukar ju ofta bara vara spekulationer o gissningar eller folk som skriver samma saker om det är många svar snabbt.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Jag har åxå blivit hjälpt med för mig "omöjliga" saker och får jag bra svar med substans så räcker ju det för mig.Tycker att svarstiden är mindre viktig faktiskt.

Men visst har frågans innehåll stor betydelse,just Aero vs M5? osv är iaf för mig så otroligt trista att läsa så jag skulle aldrig svara på sånna saker.
Men hjälpen med tekniska problem,köpråd bla,bla tycker jag har en bra respons här!

Just real M-power
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det finns över 1 milj (1 000 000) st inlägg här. Rätt många.
Hur många finns det på Zatzy mfl? Ta reda på det.
Det forumet som har flest inlägg torde oxå vara det forum man får snabbast svar på.
Antalet svar och hastigheten som dom levereras på spelar egentligen ingen roll om dom ändå är mer eller mindre värdelösa. ;)
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Man kan ju i princip hitta svaret på allt om man använder sökfunktionen, det är min erfarenhet iallafall!!

Sjöberg
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Är inte vi i fel forum nu? Borde inte denna tråd tillhöra "samtliga BMW"? Bara för att du har M3 behöver du inte öppna alla dina tråd i M3s-forum. ;)

------
Länk
Länk
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Jag kan bara hålla med alla som tycker att det är snabba svar här på Autopower. Jag har en Audi som vinterbil och hänger således även på NA men gillar Autopower bättre, det NA är bättre på är att dom har fler nyheter.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är frågan relevant och inte ställd tidigare får man svar hyffsat snabbt, och vet ingen svaret (eller något som kan vara på något sätt relevant för svaret) så svarar man inte. Tycker inte Zatzy har samma nivå på svaren som autopower.
parolof
frågor som dessa orkar jag inte svara på personligen

"1 vilken färg är vanligast (typ)
2 är detta ett bra pris på min försäkring (typ)"

På tidigare nämnda forum är det oerhört mycket skitsnack och reposter av filmer/artiklar, och givetvis det -för zatzy- ökända; "men så här tycker jag".

Fördelar med AutoPower gentemot ex. Zatzy:
-Vi är märkesinriktade
-Vi får då specifik hjälp, och inte generell.
-Vi är befriade från users som frågar hur fort hans moped går om han drar pluggen.
-Vi postar inte 14 filmklipp, varav åtta st. redan är postade, varje dag. (alla här gillar inte börnisar med BMW, så det produceras inte heller sådana filmer, i större mängder.)
-Vi svarar med saker vi VET, i 9/10 av fallen.
-Vi ingår inte gruppköp med någon skum privatperson som tagit hobbyn till en oseriös importfirma, så vi slipper dela med oss av ev. hat mot dessa.
-Vi har "våra butiker" där grejorna finns, oftast på BMW, så vi slipper hata alla semestrande styling/tuning-firmor.
-Vi freakar inte ut pga tidningsartiklar som avslöjar att det ska bli högre avgifter på dittan och dattan (förutom bränslepriset)
-Vi delar inte så generöst med oss av polishistorier som egentligen ingen bryr sig i.
-Vi kör BMW - vi krockar inte. Så där finns det ingenting att prata om.

Nu orkar jag inte fortsätta, har annat att göra.

Varför vi inte har lika många inlägg?
Ta antalet inlägg hör på AP och multiplicera det med antalet märken som förekommer på Zatzy, DÅ är det lite mer rättvist!

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.