AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
497

728 730 740?

bm
26
bmw745
745 IA Highline -87 318IA -01
Jag är på jakt efter en nyare 7 serie, men vilken modell ska man välja kör en hel del i jobbet både i sverige och utomlands. Om bilen inte har nav el tv kan man eftermontera detta och hur dyrt?
Någon årsmodell man ska undvika?

Pelle
el
174
elite
745i E65 -03
Ställde mig samma fråga innan jag köpte min. Resonerade som följer:
728: För lite hästar för bilens vikt, rör inte på sig, men ganska ekonomisk.
73x: Ganska trevlig motoreffekt, men känns fortfarande lite klent för vikten. Drar dessutom ganska mycket bensin.
740: Mycket trevlig effekt, matchar bilens vikt utan problem, drar en del bensin, men du får effekt för varje krona.
750: Den fulländade motorn. För dig som har eget oljeraffinaderi.

Min slutsats är att 740 nog är mest bil för pengarna, både vad gäller inköp och driftskostnader.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Min 735:a tycker jag är ett bra köp, jag körde nästan 200 mil förra veckan, fick en snittförbrukning på 1,01,(första 100 milen låg på 0,96), jag hade en 728:a innan och den gick inte något snålare. 735:an har en 238 hk:s V8 så den är bra mycket snabbare än vad 728 är. Dessutom så blev försäkring billigare, troligtvis för att inte 735:an sålts i Sverige så det har inte varit så mycket skador på den modellen.
Går Du på en sen 98:a eller nyare av E38:an så är det faceliftet med bl.a. annan front. Beträffande navigatorn så är det nog att rekommendera en fabriksmonterad, klart billigast och snyggast.

M-Maker
Jag kan erbjuda dig en mycket trevlig 740, bra pris kan utlovas !
se:
Länk

===========
V8-power
Horace.E.Hollywood
BMW-matte >< har du spolat isen bilen står på själv? *he he he*

Turbo? neeee REAL POWER!
Nej nej, vi har det kyligt här på de nordliga regionerna !! ;-)

===========
V8-power
Horace.E.Hollywood
he he he he ok =)

Sverige borde stängas 1oktober o öppnas 1 april igen *s*

Turbo? neeee REAL POWER!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.