|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Jag funderar på att skaffa en uppsättning 18" lättvikts fälgar till min M5, jag har försökt hitta någon tillverkare som anger vikten på fälgarna men inte hittat. Vad väger orginal fälgarna alternativt hela hjulen ? Mvh //Sibbe | |
|
Orginal M5 hjul inkl däck väger 23,2kg bak respektive 21,2kg fram. Det var med Dunlopdäck, rent spontant så tror jag dom väger lite mindre nu med Michelin PS2 däck på. BBS RGR väger väldigt lite, likaså har USA firman Dinan fälgar som inte väger mycket alls. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| BBS RC är lätta, mina 8,5"x18" med michelin pilot däck väger 17,5kg/st. Modellen kanske inte passar på E39 M5 men lätta är dom... | |
|
Kontakta nån av firmorna som leverar racing fälgar t.e.x OZ cromadora etc etc magnesium torde vara ett riktigt val.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Lägger till det jag hittat: Bra sida för att kolla hur fälgarna ser ut på bilen: Länk Lista på hur mycket respektive fälg väger: Länk Och med en PDF lista: Länk Mvh //Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.