AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
768

bakaxel 525 -92

Visa användare
105
robban.o.
323i -83 (e21)
328 touring -96
hej har kpöt en bmw 525i -92 som det har börjat låta väldigt illa ifrån bakvagnen och tror det är bakaxeln. dörrar och rycker i från bakvagn när man åker ca 90-100km och när man åker saktare låter det mer illa. men nu undrar jag vad som brukar hända med dom och vad det är för utväxling på en 525i -92 24v manuell. eller kan det vara något annat som tex drivaxlar? tacksam för svar mvh robban
Visa användare
105
robban.o.
323i -83 (e21)
328 touring -96
ingen som vet! mvh robban
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

lyft upp bilen och ryck i kardanen, det kan vara stödlagret till den som det är glapp i, sitter precis mitt under bilen...

A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders!
Visa användare
105
robban.o.
323i -83 (e21)
328 touring -96
ok ska köra upp den på lyft idag. mvh robban
//
300
///535power
320d EDE -11
om bilen har gått långt kan de va bakaxeln som går när som helst
min va precis likadan och så gick den idag har vart med om fler som har 525 där bakaxeln gått men alla dom bilarna hade gått en bil
jag har haft liknande problem, mitt stödlager är isönder så bilen vibrerade vid ca 90 km/h och jag lagade inte det i tid och då började min bakaxel slå precis när man startade så de kändes som den skulle trilla av, sen en dag när jag körde lungt i 50 så hade bulten som håller uppe bakaxelen vibrerat loss. Så försök fixa det snabbt innan du får mer problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.