AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
587

12" are i hatthyllan!

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Jag har bestämt mig för att montera 12" are i hatthyllan på min M5;a nu till våren.
Jag har redan köpt slutsteg och högtalare ( 12700:- )
Det jag undrar är hur mycket arbete det kommer att bli, för att det kommer att bli av är ett faktum. Är det någon som gjort liknande arbete i sin bil?
Eftersom jag bygt liknande "hästjobb" i volvo 760 tidigare vet jag att det låter grymt bra. Men eftersom karossen står för en stor del av stabiliteten och styvheten i bilen så vill jag ha tipps från andra som redan gjort detta. Jag vill alltså INTE ha nån låda till basarna och om det behövs så får jag plasta in dom mot ryggstödet i baksätet.

Tacksam för svar.

MM
Hur du än gör så måste du ju ta upp två 12" hål i hyllan, blir väl svårt med stabiliteten då kan tänkas.
Det där med att plasta in mot ryggstöden hajar jag inte riktigt om du skall spela genom hyllan.
Meddela gärna hur du gjorde och resultatet.

FP
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har två st 10'' som sitter i hatthyllan och det var inget större problem med att såga upp hålen. Dessa högtalare är en option till nya M5:an så jag tror inte att det är något problem med styvheten i karossen! På E39 finns det en inpressning i plåten som nästan motsvarar 10'' så jag sågade upp hålen längs den.
Jag använde en elektrisk sticksåg med metallblad och sågade underifrån. Sågningen tog 5 minuter för båda hålen.

Mvh, Steaman
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Tjena Steaman,

Hur faste du hogtalarna mot platen? Gjorde du nagon sorts adapter? Hanger hogtalarna underifran eller ovanifran? Vilken diameter har halen?

Diesel är bäst!
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Ursäkta mitt sena svar, jag är i Atlanta den här veckan. Mina högtalare är hängda underifrån och sitter fast med 3 stycken genomgående skruvar. Om du tittar på föjande länk så ser du foton på hur en installation set ut på E-39. Jag sågade upp min hatthylla längs vecket i plåten som syns på bild 2. Du ser ochså att mina högtalare är anpassade till Bilen. Länk

Mvh, Steaman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.