|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! oljan ska i en bmw 328i-97 14400mil vilken ska jag välja tycker ni? Mobil 1 5/50 Shell helix ultra plus 5/40 Biltemas 5/40 eller förslag. Givetvis org,filter. bilen körs inte så hårt men ibland händer de att den få flytta lite på sig. Mvh |
|
Den oljan som BMW rekommenderar i sin service bok! Kolla beteckningen och sedan beteckningen på oljorna. |
|
bmw,m3 |
Hej! Jodå jag har kollat, men jag tror nog att alla 3 oljorna är dugliga för dom flesta bilarna men jag undrar vilken ska man välja om man nu ska ha någon av dom 3 uppräknade. Mvh |
|
Mobil 1 men hellre som 0W-40 nu när sommaren nästan är över. Mvh |
|
| Har själv provat Biltemas Helsyntet 5/40 med goda resultat. | |
|
Polarn kör med Mobil 1 i sin 328 i flera år nu utan problem, hans bil körs hårt och mycket. Mobil 1 är en bra olja utan tvekan Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Mobil1 5w50 är en mycket bra olja som går finfint i din motor. | |
bmw,m3 |
Ok får nog bli 5/50 mobil oljan. billig olja 4liter för 298kr. Mvh |
| hoppar in med en liten fråga. Vart köper man mobil 1 5/50 i stor sthlms området? | |
|
Togg: Det är en väldigt lätt olja att få tag på åtminstone häromkring, men jag skulle tro att diverse kedjor som finns överallt saluför dem. Exempelvis Micro, Mekonomen eller liknande. |
|
Alter Schwede |
Vart runt Borås, Jönköping kan man köpa Mobil1 5W50? |
Alter Schwede |
..glömde skriva.. Mobil1 finns i Sthlm på Meca,,har sett att de har 5W50, dock till priset av 498:- för 4 liter |
|
Mobil 1 5w50 319 kr för 4 liter på BE-KÅS i Ullared. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
På börsen säljer en kille Mobil1 till ett mycket bra pris! /Manray/ |
|
|
Alter Schwede: I Borås köper du den billigt på Ekohallen och Borås Bil (Volvo). |
|
Alter Schwede |
Tackar så mycket för info Daniel & Haglund. Ligger Ekohallen nära E4:an? |
|
tack för svaren, får kolla på meca för de fanns varken på mekonomen eller micro sist jag kolla. bmw,m3: vart köper du mobil 1 oljan för 298? |
|
bmw,m3 |
Jag köper den i ullared (g-kås) sist jag vart där då kostade den 289kr för 4l shell helix ultra plus 5/40 kostade 249kr 4l Mvh |
| Shell-Helix oljan på Ge-Kås verkar vara ett fynd. Klart värt pengarna i alla fall... | |
bmw,m3 |
jo de är nog sant men är den lika bra som mobil 1 5/50 ? Mvh |
| Tycker nog att Helix oljan är bättre eller likvärdig. Fast detta kan debateras då oljetrådar oftast utmynnar i politisk argumetation. ;) Jag skulle i alla fall satsa på Shell "smörjan"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.