|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
behrozosogh |
hej! min kompis har lagt handpenning på en M3 96a (den för 80.000:-)i husqvarna. och affären skulle ske ikväll (lördagen 30/7).men hans mobil e avstängd,och vi får inte tag i någon. så vi vill veta om det har varit nån blåsing. Om det e fler som har lagt handpenning på den,så kan ni väll skriva. Mvh Catch me if you can.. GLÖM INTE!! De du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Ni har väll skrivit ett "papper" på att han har mottaget handpenging eller? Mvh Henke |
|
behrozosogh |
nope :( jag får väll vänta tills imorgon o se vad som händer. Catch me if you can.. GLÖM INTE!! De du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Stor risk att ni blivit blåsta, har du regnummer på bilen? om du har det så kan det inte vara så svårt o hitta "bovarna" Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Magkänslan säger blåsning. Ni har förstås inget hemnummer att ringa?! Tråkigt att ni inte skrev ett kvitto på handpenningen... Hoppas för er skull att allt är legitimt. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Ja men det behövs inte en skiftig kontrakt det går också lika bra med ett muntligt kontrakt enligt lagen men då måste du ha vinnet om själva affären. Du har väll hans kontonummer så på den vägen kan du bevisat då att han har fått pengarna och att ni har inte fått någon bil. Forstår inte hur kan man göra detta lägga handpenning på något som man inte än har sett otroligt dum tycker jag. Mvh Mauricio |
|
behrozosogh |
killen lät jätte seriös. vi har ett kontonummer.ingen regnummer eller hem nummer. men kontonummer bör nog räcka. Catch me if you can.. GLÖM INTE!! De du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Har du tur har din handpenning inte bokförts på killens konto än, isf finns det en chans att stoppa den...Ring din bank o hör efter |
|
|
Jag har før mig att banken inte avsløjar vem som æger kontot utan en polisanmælan. Hoppas att det inte ær en blåsning :( |
|
behrozosogh |
tyvärr så e det en blåsning. fick mail av en annan kille,,han har oxå skickat pengar till honom.. det va ju inte bra :( Catch me if you can.. GLÖM INTE!! De du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Får man fråga hur mycket pengar (handpenningen) det handlar om? Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
En M3 -96 för 80000:-? förstår man inte redan då att något är skumt? sen ge handpenning på en bil till en person man inte vet vem det är eller nåt... mycket dumt... |
|
|
Hoppas iaf det fixar sig. Kontonumret måste ju vara kopplat till någon person så det borde väl kunna lösa sig rätt lätt? polisanmält än? |
|
|
Vill du ha mitt kontonummer också ? Trodde inte att folk gick på sånt längre hahahhaha |
|
|
Var det inte du som skulle köpa bilen ? Verkar ju så i denna tråden.. Länk Kan bara beklaga men du borde kanske kollat upp bilen innan.. Mvh Jimmy |
|
|
Ni som har blivit lurade på den skurk kan anmälla honom till polisen direkt då få ta hand polisen och den idiot. Ni har en kontonummer och det är fler en 1 som har blivit lurade så det borde räcka. Jag går alldrig med på det med handpening. En M3 96 för 80.000 ? man måste vara väldigt dum för att tro att man kan få en som där bil på den pengarna om inte något är riktig fel på den... Synd på er bara hoppas att det ordna sig... Hur mycket pengar handlar det om? hoppas att det inte handlar om stora summor i alla fall. Hoppas bara att kontonummer ligger på en svensk bank annars lär det blir riktig svårt att kunna spåra tjuvarna tyvärt.. Mvh Mauricio |
|
|
Tror det är rätt kört tyvärr, finns inget som tyder på att det ska ha varit handpenning på en bil.......han kan ju sålt en bilsterio eller vad som helst för dom pengarna han har fått in på sitt konto typ! Men gör en polisanmälen, men det är ju inte alls säkert att du får tillbaka pengarna! Mvh Henke |
|
|
Hoppas bara att personen åker dit OM det nu är nåt skumt.....man vet ju aldrig..han kan ju dött eller vad fan som helst... Mycket tråkigt för er iaf.... MVH: Henrik ///M3 |
|
cane |
Låter rätt kört, min frus yngre bror blev blåst på liknande sätt: biljetter till nån konsert via annons på blocket, pengarna sattes in på kontot i förväg - inga biljetter kom. De vet hans namn, men polisen kan inte göra något, att pengar satts in på ett konto är ingalunda bevis på nåt fuffens... skriv av pengarna som lärpengar och gå vidare. |
|
Eeeh... Det var ju inte bra att ni inte skrev nåt papper eller tog reda på vem det var INNAN ni betalade... |
|
|
Man behöver inte alls vara dum för att gå på något sådan ... Dessa personer är jäkligt skickliga ska ni veta, de drar en vals om någon släkring som har dött eller nytt jobb utomlands så de måste sälja bilen innan veckans slut ... Slå till nu! Ni har väl killens telefonnummer? Ring igen och säg att ni är intresserade av den där M3:an ... Så kanske ni kan få fatt på mer info. Eller om ni kan få mail från honom och spåra varifrån det skickades. Hur mycket rörde det sig om? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.