AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
449

Vad gör man åt en blåst topp e 28??

Jakob Olofsgård
Har precis blåst min topplockspackning på min 518 -86!

Är det bästa att plana toppen, vilket kostar packning och planing.

eller

Köpa beg topp`och packning...

eller

köpa beg motor

förslag är välkommet!

Jakob Olofsgård
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!
Det beror på hur mycket du vill kosta på.
En begagnad motor o eller topp kan du få billigt.Men skicket på dessa är ju inte helt lätt att veta.
Men är du säker på att din motor i övrigt är fräsch så kanske det är bättre att renovera den.
När du tagit bort toppen kan du ju lika gärna helrenovera den.
Men som sagt det är såklart en fråga om hur mycket pengar du vill lägga ut.

Mvh Janne.

518i slow mobil
Hur lyckades du blåsa toppen?`Behöver inte nödvänfigt vis plana den.....

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
Jakob Olofsgård
Jag har haft problem att spänna fläkremmen,så den kylde inte tillräckligt, och i höstas gick en kylarslang läck och bilen gick varm, vilket också kan ha bidragit till att packningen inte klarade sig denna gången...

Det blir nog till att kolla priser på en beg. topp, en blåst topp blir aldrig sig lik...

Jakob Olofsgård
BMW-Yoda
Blåst toppen, du menar att du har spräckt den eller är det packningen som har dragit? Om packningen dragit måste du absolut plana. Om det finns nåt kvar att ta av. Som sagt den från skroten är ju "testad" vad nu det betyder.

BMW-Yoda
to
46
tovebrink
Bmw 325i -92
Ja det där med "testad" kan man inte riktigt lita på! Köpte en beg. topp till min 528i ifrån Örebro Bildem och där sa dom att den var testad och den skulle va jättebra och inget knack eller tickande skulle det vara med den! Men vad händer när man satt i den då? Jo...tick hör man....inte mycket men ändå...han sa att vi skulle få hela 300:- tillbaka för den men dom pengarna har man inte sett skymten av ännu! :(

www.bmw528.dot.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.