AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.153

uselt ljud i e39 touring

ub
12
uboivie
525i Touring -02
Hallå,

Har en e39:a touring 02 som jag är jättenöjd med, förutom ljudanläggningen. Har original business-radio med högtalare överallt: i alla dörrar, på instrumentpanelen och i taket över lastutrymmet. Ändå låter det inget vidare. Har tidigare haft modernare Opel o Volvo, och ljudet i dessa bilar var bra mycket bättre än i BMW:n.
Vad är felet, och hur fixar man bättre ljud? Är det originalhögtalarna som är usla, är de för små? eller är det en subwoofer som saknas? Är ingen ljudbög och är inte ute efter värstinganläggning, vill bara ha hyggligt ljud i bilen.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Business är väl det minsta ljudpaketet med endast 6st högtalare, och inte sitter där väl någon på instrumentpanalen?

Om du gör en sökning i ämnet så kommer du hitta massor med läsning.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är det inte så att vissa av de högtalare du beskriver helt enkelt bara är högtalargaller utan någon högtalare bakom. Har haft två touringar med DSP som är det största ljudpaketet och då låter det ok men inte inte i nivå med t ex Volvos värstingsystem.

Finns många tips i olika trådar hur du kan uppgradera ditt system för relativt små pengar och få ett betydligt bättre ljud. Sök på "E39 AND ljud" eller något liknande.

___
//Ulf
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det finns iofs ett "hifi-paket" med 10 högtalare och den berömda nokia-basen i skuffen men det låter inte så värst det heller. Jag har ett sådant själv och jag nöjer mej med det. Det finns flera trådar om högtalarbyten för ganska rimliga pengar.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.