AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
806

Vad heter lacken på min 525:a årsm. -01?

To
26
Tobbe M5 3,8
530 i -2005
HEJ PÅ ER!

Nu har min kära M5:a fått sällskap i garaget av en underbart välvårdad och härlig 525:a.
Lacken är mörkt röd, men inte vinröd. Snarare något åt tegelhållet. Är det möjligen Siennarödmetallic?
Tacksam för svar!

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Kolla i min anvädarinfo, där har jag bilder på vår 523. (Sienaröd)

Det står väl annars på stötdämpartornet på nån sida under huven vad du har för färg på bilen?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk finns en hel del av färgerna till E39.

___
//Ulf
To
26
Tobbe M5 3,8
530 i -2005
Tack för hjälpen! Det tycks vara Sienarotmetallic. Snygg som tusan är den i alla fall!

M.v.h.
Tobbe

Va roligt jag hittade en Sienarödmetallicfärgadbil, Och det är inte en BMW, utan av det andra Bayeriska personbilsmärket... Länk av deras motorstarkaste variant, riktigt läcker=)

Mvh Stephan
Vad är skillnaden mellan de olika svarta färgerna?
1.Schwarz II Uni.
2.Cosmosschwarz Met.
3.Saphirschwarz Met.
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Själv skulle jag önskat att jag hade den immola-röda den är underbar...
Synd att inte färgerna för E34 fanns med. Daytona-violett som fanns på bland annat M5 var ju riktigt snygg. En favorit hade varit om dom uppdaterat den och satt på någon E39 =)

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

paaman:

Schwartz II är en solid lack (dvs ej metallic)
Cosmosschwartz och Saphirschwartz är båda ganska mörka svartmetalliclacker. Cosmos var standard svartmetallic på E39 fram t o m 2001 (?) då den ersattes av Saphir. Jag upplever ingen större skillnad på dessa två lacker men det finns säkert någon som haft båda och kan ge en mer detaljerad beskrivning.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.