|
|
|
|---|---|
|
Stängde av kliman idag under körning och sen börja det lukta gamla strumpor, Varför och vad kan jag göra? Lukten kom inte från mig kan jag tillägga ;) Nyduschad, nya strumpor och nya nike-skor ;) Min vackra Länk Mvh Dragolito | |
|
Hej, bakterier i ac-systemet. Kan ordnas medelst bakteriedödande spray, dock vet jag inte hur/var den ska sprutas in... /M Min bil: Länk |
|
|
Vg använd Sök-funktionen: ordet "Virkon"... löser ditt problem ! Länk Lycka till ! /Jake |
|
|
Även klorin funkar utmärkt (billigaste alternativet) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Knappast billigare, men mest äcklig klorlukt får man otvivelaktigt för pengarna...) Virkon luktar inget alls, vill minnas att en påse kostade runt 30:-, räcker till många behandlingar. Min erfarenhet iaf. FP |
|
|
Jag hade också problem med dålig lukt när acn var avstängd, plus att jag inte var nöjd med kyleffekten. Jag fyllde upp med kylmedel och då uppmärksammades att kompressorn gick upp i så högt tryck att ventilen löste ut. Två teorier kom fram.... igensatt torkfilter (baggis att byta) ..... eller igensatt "fördelningsventil" (sitter på kylelementet bakom instrumentbrädan ej baggis att byta) Vi beslöt att byta torkfilter och det gjorde susen samt att nu är den dåliga lukten HELT borta. Så jag vill bara påpeka att torkfiltret kan vara en aspekt att väga in, något som sällan nämns här på forumet. 6a - för det är du värd |
|
|
Det beror nog på att kylan gör att bakterierna inte trivs, vi får ju förutsätta fungerande AC osv eller hur? Det är ju när anläggningen stängs av som bakterierna frodas och luktar en stund när man nästa gång startar osv, till det åter kyler. Sen kan det vara OK några dagar igen, och därefter börja lukta osv. Torkfilter och annat i AC-anläggningen kan givetvis göra att det inte kyler osv, och då bildas det slutligen inget kondens och inga bakterier heller. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.