|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skall skaffa nya baksulor och ber om er hjälp. Hur breda däck kan man ha till en fälg vars bredd är 7,5". Idag har jag 235:or. Skulle vilja 255, men detta kanske är för brett?! Tacksam för svar. Mvh Stephan | |
|
Redan 235:or är nog i bredaste laget för 7,5" - 255 lär ge helt fel profil på däcksidan med konstigt slitage/väghållning. 7,5" = ca 190mm brett = vilket borde göra att 205-225 är optimalt för den fälgen. Skall du ha 255 på en E36, lär du behöva valsa skärmkanterna och ha en fälg med exakt rätt offset (ET/IS), för att få dit det i hjulhuset. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan! Mvh Stephan |
|
|
på en 8.5 och en 10" då A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
|
glömde skriva att jag har 235 fram och 255 bak just nu, vad är de bästa man kan ha till dom fälgarna? A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
|
Baader: Om jag inte är ute och cyklar så är en däcksbredd på 10-35 mm bredare än fälgen lämpligt. 1 tum = 25,4 mm. Så det är bara att börja räkna :) Detta gav ju svar på min fråga som Johan B svarade så artigt på :) men jag hade hoppats på att det skulle ha kunnat gå att slänga på bredare ;). Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.