AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.021

Växelspaks strul M30 i E30

Sp
25
Spekken
E60 530d -04
Hej, håller på å sätter i en 3.5 i min E30. Har lyft i motor å låda, fick då se att växelspaks stagen från E30 inte passade så jag köpte ett på en skrot från en 528i E28, men detta passar inte. Detta stag va väldigt likt det från E30 men lite längre, alltså samma sorts infästning, 2st kanter som sticker upp i överkant på lådan med en genomgående sprint som låser fast, men på min låda finns inte dessa 2 kanter som sticker upp...??!! vad har jag fått tag i för låda? har letat på sprängskissar med mera men inte funnit denna...

mvh / Anders
du tar ju 3.5 motor + lådan till den skruvarihopp allt... sen får du typ svettsa om orginal staget så det passar...?..
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
jo men jag fick ju tag motor å låda från olika håll...de lådor jag sett på sprängskissarna för m30 å m20 ä dä ju rätt lika infästning på, men den lådan jag har finns ju inte dessa "ögglor" som man ska fästa växelspaks staget i....
kan väl inte vara svårare än att svetsa dit 2 ögglor eller liknande?

MVH
Johan K
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Skumt, spakstället måste ju varit fäst på något vis på lådan innan.
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
det ser ut som man använt de 2 bulthål som sitter precis ovanför utgående axeln, men jag har inte sett nått spakställ som har nån sån infästning, kanske kan göra nått fäste från dessa å upp så man får fast spakstället...
m30 å m20 har inte samma låda?....
å jag förstår inte vad problemet är. passar inte spakstället på lådan,,, kanske det är för du försöker få på m30 spakställ på m20?... men men
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
nej inte lika låda mena att infästningen för växelspaks satget ä av lika typ, men på min låda finns inte fästena som man ska sätta fast växelspaks staget...
OKej då förstår jag,,, då var jag inte till mycket hjälp?....
en bild kanske skulle hjälpa.
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
dessa ögglor ä dä som jag saknar på min låda, de i bak kanten på lådan, undrar om nån vet vad jag har för låda å vad jag ska ha för spakställ?

Länk
Hmmm skummt?,,, dom ser inte typ borkapade?. eller dylikt.
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
nej de gör ju inte det, så typiskt att jag inte kollat detta förän nu när motor å låda redan är i....men bara lådan ä ok så ska man väl lösa det där...:)
jo 2 skällvborrande skruv så ska det nog gå att lösa?...:D:P
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
haha snabb å seriös lösning alltid bra :)
jaap jaap... hoppas du lyckas med nån lösning..
Sp
25
Spekken
E60 530d -04
aa tackar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.