|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 316i E30 från -89 som ibland laddar ur batteriet.. batteriet e 2 månader gammalt och generatorn e inga fel på.. är det någon som har vart med om något liknande?? MM Spider 17" | |
|
Hur snabbt laddas det ur? 1 dygn, 1 vecka? Kolla först innerbelysning, ev. lampor i motor, skuff. Slutsteg som inte slår ifrån? Återstår övrig elutrustning som kan dra ström. Lyft misstänkta säkringar, mät med en amperémeter över den tomma säkringshållaren, skall visa noll om det är OK. FP |
|
|
knappt en natt... varvräknaren lyser konstant..(den e extern med hus) annars är d inget... fast han gör inte så varje dag...kanske 3 gånger i månaden... MM Spider 17" |
|
|
Hur stor kan den lampan vara då? 3W kanske = c:a 0,25A. Borde inte märkas på batteriet efter bara en natt om laddning och batteri är OK. Man skall ju klara t.ex parkering (c:a 20-30W) rätt många timmar. Det bör vara nåt mera som drar ström. FP |
|
|
Jag hade liknande problem på min pärla... Fast då hade jag problem med startmotorn å larmet också... Det var en kabel som hade brunnit vid generatorn... |
|
|
oki.. men de händer ju så sällan... inte varje kväll direkt... men nu har jag koppla varvräknarn på nyckeln... jag har även problem me ryckig gång.. någon som vet va d kan betyda?? tack i förhand MM Spider 17" |
|
jens j |
e det ett biltema batteri med röd topp kan det va batteriet har haft problem med dom, ska inn o byta mitt andra sådanna batteri snart jens |
|
nopp ej biltema.. har lessnat på deras kvalitet!! MM Spider 17" |
|
|
Kolla ifall det är glapp i jordkabeln. |
|
| Jag känner igen problemet och för mig fanns lösningen i jorden. Kolla. | |
|
Det kanske är kortis någonstans, med andra ord kolla om det ryker vid minuspolen när du har kört ett tag. Mvh Johan |
|
|
Ge er! En kortis på nån osäkrad del i elsystemet gör att kablar och apparater brinner. Det lär inte ta många minuter att lägga märke till detta faktum! En glappande jordkabel på batteriet t,ex gör att srömmen slutar att flyta, men ger ingen extra urladdning på något sätt. OM batteri och laddning är OK och du tömmer det under en natt så får det vara en rätt stor förbrukning. Jag skulle kolla elsystemet noga, känna efter ev. varma elpryttlar osv. Inget roligt med utbrända bilar. FP |
|
|
Hallå SnarF! En natt = 10 tim. Är batteriet på 60Ah blir det en urladdning på 6A, en sådan strömförbrukare kan du ej missa. Om batteriet har totalurladdat en massa gånger för dig är det kanske inte så många Ah kvar i det. Har du en Amp-meter? i såfall lossa + anslutningen från batteriet och mät strömen mellan batteriet och anslutningen. Har du ingen Amp-meter går det att "dutta" med anslutningen mot polen 6A gnistrar så det synns. hälsn. BLJ |
|
|
Kanske en väldigt enkel sak som att om du har större stereo i bilen (slutsteg+baslåda) och köra kort repor samt spelar högt ! då laddas batteriet ut suksesivt och mattas med tiden och det kan dröja dagar eller veckor innan problemen kommer . OCH om det är som nu på vintern så tar batterierna mkt stryk av korta repor och hög förbrukning . MVH Tony B BMW 525i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.