|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Köpte mig en bmw 328i-97 på den sitter de ett öppet sportfilter. Men tycker ni att jag ska byta ut de och sätta tillbaks orginal burken i stället? för de blir väl inga mer hk av sportfiltret + de kan förstöra med än de smakar? gör de någon skillnad om jag chippar bilen + vilket chipp rekomenderar ni gärna länk till vad man kan köpa chippet + kan man sätta dit de själv+ Mvh |
|
Har faktiskt tänkt att göra samma sak med min, Byta till orginal. Men tyvärr så har jag inte orginalfilterboxen Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
bmw,m3 |
Hej! de finns nog massvis med orginalboxar på skrotarna runt landet till en billig peng. Kan kola åt dig på våran skrot om du vill? brukar alltid få bra priser där. Mvh |
| Så länge filtret är helt rent och fint så förstör det nog inget, blir billigare i längden också genom att de flesta sportluftfiltren är rengöringsbara. | |
bmw,m3 |
De kan nog stämma men känns säkrare med orginal filtret + tror inte de är någon skillnad på hk heller, ska väl vara att de blir lite annat ljud om man nu vill ha de. Mvh |
|
bmw,m3: Vet du vilka boxar som passar, passar boxar från bara 328a ? Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
| Finns att köpa inne på "powerbörsen" | |
|
Kom bara ihåg att ta bort + polen över natten efter att du har bytt filtret så att databoxen ska känna av den nya mängden luften och på så sett ändra styrningen till motor. Mvh Mauricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.