|
|
|
|---|---|
|
Idag tändes lampan till bromsklossarna fram (Textar) Nya vid 7511mil, Idag 13931mil = 6420mil höll dem ;) Är det bra? Min vackra Länk Mvh Dragolito | |
| Beläggen menar du, jag tycker det låter mycket bra. | |
|
Är det inte samma sak??? Bromsbelägg/bromsklossar Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Jo! | |
|
Bromsklossar har du i trummerna (eller nåt). klossar vid skivorna... kan va fel... Topi |
|
|
Fel av mig. Belägg i trummer o klossar vid skivor... Topi |
|
|
Bromsbackar har man till trummbromsar ;) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
Ulke |
Är det några bromsklotsar som du rekommenderar? är de dyra? behöver alldeles strax byta på mitt bromsklotsmonster haha //Ulke |
|
haha. läser tråden igen och allt kommer fram utom ett svar på första inlägget. :-) Tycker att drygt 6000 mil låter på tok för bra. Hur ser skivorna ut? Snåla nu inte och sätt på en snikvariant. Jag bytte till Textar på Touringen runt om. Textar fram på caben och ett par billighetsbelägg bak från Mekonomen som kostade halva priset mot Textar/Juri. Mest för att testa kvalité och om det verkligen skiljer så mycket. Jag kan säga dig att det skiljer sanslöst mycket då det tjuter varje gång man trycker ner bromspedalen. Har kört 200 mil med dessa "pirat" och ska lämna tillbaka dem för ett par Textar. |
|
Gemini__ |
Stout: Andra inlägget i denna tråd tycker jag ser ut som ett godkänt svar i mina ögon =) Han frågade vad andra tyckte om livslängden, och fick svar på det omgående. Vilka är det som har tillverkat beläggen som du har köpt från Mekonomen? Dragolito: Knappt 6500mil måste anses som mycket bra. Och precis som "Stout" nämner (och som du säkert redan vet) lönar det sig att köpa originalbelägg (el. likvärdigt), ingen idé att chansa. Har monterat nya skivor runtom samt nya klotsar på min vagn, mycket bra bett (på gatan iaf, på bana får de det lite knivigare kan tänkas). Det enda med originalklotsarna är att de dammar en hel del. Mvh: Thomas Länk |
| Gemini__: Det finns inget namn på dem men kostar 238:- hos Mekonomen. Jag rekommenderar ingen att köpa dessa belägg då det gnisslar och tjuter. Det gör att man snabbt tänker om och köper "riktiga" belägg och har på så viss slängt ut ett par hundralappar i extrakostnad på någonting man nog från början visste inte var bra. Snålhet bedrar vishet ytterligare en gång :) | |
|
Stout: Vem har sagt att jag kommer att snåla? Imorgon skall det monteras originalbelägg och inget annat, kosta va det kosta. Skivorna fram byttes också vid 7511mil och dem har endast en liten kant runt om ;) Gemini: Ja det är det enda som stör mig, att dem dammar så fruktansvärt mycket och mina fälgar är inte dem lättaste att tvätta. Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.