|
|
|
|---|---|
|
Blir galen på färddatorn. Började med utetempen som funkar till och från (hittar inte givaren, sitter inte där den ska sitta) och idag när jag var på vag från jobbet så låg soppaförbrukningen på 2,5 l/m (?) när jag nollade den så är det bara konstanta sträck- - -. Samma sak när jag nollade snitt hastigheten. Har provat o bryta strömmen utan hjälp. Antar att det är nåt el fel då dimljusen spökar till och från med. Kan det vara nåt med stereon? Den satt/sitter fel kopplad. Nån som känner igen felen? Uppskattar mycket om nån kan ge mig råd! Btw: vart sitter utetempgivaren när den inte ska sitta där den sitter? | |
| Då var utetempen plus dimljus fixat men får fan inte snitt förbrukningen och hastigheten och fungera. Retar gallfeber på min. Nån som kan ge mig ett litet tips innan jag lämnar in bilen? | |
|
Häkkinen: Hur kan stereon vara felkopplad????? Det är ju bara ett stort, original-kontaktstycke! Har det brunnit nånstans??? Det GÅR inte att koppla fel! Då skall man ha NOBEL-PRISET....i felkoppling...hehe ;-) Bavaria Business RDS Kassett eller CD har precis likadana anslutningar! Oavsett om det är lilla eller stora Klangpaketet! I övrigt vet jag inte vad som kan vara fel...Kanske har det hänt något med färddatorn? Har Du nån kompis Du kan "bytlånas" med, o testa? Mvh Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
Kanske ska tillägga att det är en Sony (ej orginal) som sitter i, och den kabelhärvan (mardröm) som sitter bakom stereon rör inte jag iaf. Lämnar bort bilen när den nya stereon anländer. Jag tänkte mest på om jag bränt nåt som har med färddatorn att göra när jag kika på lite kablar!? |
|
|
OK! Någon har alltså varit inne o "förstört" i stereokabelhärvan... Det är inte roligt. Jag förstår Dig. Gör bilen strömlös, och tag bort allt tjafs som tidigare ägare kladdat dit! Köp en beggad original Bavaria CD, löd tillbaks allt original, så höjer Du bilens värde med MINST 5000:-! Är Du osäker, lämna in till en bra, kunnig stereo-verkstad! JA, det kan vara sannolikt att Du "bränt" något, när Du "röjt" bland "ful-kablar" därbakom...det borde iofs. märkts. MEN, som sagt, det kan vara fel på färddatorn... Man (tidigare ägare) skall inte rota i ett fullt fungerande system med MYCKET bra ljud, om man inte vet vad man gör... /Anders BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.