|
|
|
|---|---|
|
Hej! Om jag öppnar locket till expansionskärlet när bilen är kall så är det i princip inget vatten där, men om jag också öppnar luftnippeln så hör jag hur det pyser och vattennivån stiger i expansionskärlet. Betyder detta att det är luft i systemet? Kan jag strunta i att skruva av luftnipppeln och bara fylla på med vatten? /Johan | |
TobbeBMW |
Fyll på vatten till maxnivån och starta sedan bilen och gasa lite så att vattenpumpen drar runt vattnet öppna sedan nippeln och fortsätt att fylla tills det kommer vatten ur nippeln också, då borde luften vara ute ur systemet. |
|
Provade detta, och det verkar inte vara luft i systemet nu iaf. En annan fråga: om termostaten är dålig, kan det visa sig genom att den inte öppnar helt utan bara lite? /Johan |
|
|
Koka termostaten i en kastrull o kolla hur den uppför sig. Den ska öppna helt, if not, byt hos biltema. Thz |
|
|
Letade precis efter termostaten. Vart är det den sitter? Finns det någon vänlig själ som kan posta en bild på hur den sitter i en M40-motor? Jag har noll koll i motorrummet! /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.