AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.419

Sätta i stolsvärme/ stolkädsel

Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Hej allihopa, hoppas ni njuter sommaren i era fordon..

Själv letar jag efter en svart, ev silver 1.8..det går sådär eftersom de som uppfyller mina övriga krav saknar stolsvärme eller har klädsel i färg som inte faller mig i smaken.

Går det att installera stolsvärme, om det går, vad kan man gissa att det kostar?

Har hört mig för om nån bil som har stolvärme draget, men inga knappar att sätta på den med, är det lätt ordnat att fixa så att stolsvärmen fungerar då?

Finns det klädsel att köpa till stolarna för att klä om dem, eller finns överdrag att köpa?

Thanx // David
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Så här gör man på E32 Länk , det kanske kan vara till lite hjälp?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Varför inte köpa en 1.9 eller 2.0 itället så har du fan så mycket fler bilar och välja emellan. Prislappen kan ju inte vara sådär överdrivet mycket högre heller..
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
2.0 är nyare årsm opch kostar därför mer, 1.9 är tysksålda och det vill jag inte ha
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Aha, men jag föreslår en 2.8, de har oftast mer utrustning än snikmotorerna. Och går ändå till rätt humana priser iaf om någon månad eller två =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Varför inte tysksåld när du kan få tag på sånna som är i minst lika bra skick smo en svensksåld? och utrustningen är ju i allmänhet överlägsen på en tysksåld jämfört med en svensksåld. Jag säger precis som ViccoA och rekommenderar egentligen inget sämre än en 2.8 av varierande skäl.
Jag skulle också rekomendera en 2,8.

Jag hade en 2,8 innan, mosade den i en krock och bytte snabbt därefter upp mig till en M Roadster. Är du sugen på en rolig liten leksak, köp en M...är dock ganska mycket mer pengar, högre bensinkostnader, servicekostnader och försäkring.

2,8 är kul, men M.en är bättre.
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Ej tysksåld pga bekantas erfarenheter, att det inte blir en 2.8 beror på diverse, har inge behov av en sån motor, är bara ute efter en cab, tycker Z3´an har skönast design, därför letas en sån, sen om det är snik eller inte spelar mindre roll..värre bilar blir det den dag man slutat studera :)

Någon som vet nåt om denna?
Länk
Verkar hyfsad till ett ok pris, kanske lite märlligt att den inte gått än, eller kanske inte..

Gillar eg. inte färgen på klädseln, inte heller gälarna och sidospeglarna
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Dessutom blir jag lite aktsam när han svarar detta ang servicebok i mail:

>Servicebok: hittar ej men finns hos BMW i Malmö! fixar den om >du är intsesserad av bilen!

Vadå hittar ej!? Antingen har man inte fått den och då letar man inte överhuvudtaget. Och om han letat efter den men inte hittat den, så kan man ju fundera på hur ha sen kan veta att den finns på BMW i Malmö..

Beskitning: ej gjord. fixar den också

Blir än mer fundersam över detta i annonsen:
>Finansiering kan ordnas!!!

Kommentera gärna

Mvh // David
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Finansiering kan alla ordna. Bara hänvisa till sin kontakt på lokala bankkontoret :P Och med betydligt bättre ränta än de flesta bilhandlar-lånen.

Besiktning ej gjord? Varför inte, cab kör man väl på sommaren?

Serviceboken är en väldigt viktig värdehandling, har man inte koll på den kan man inte ha koll på mycket här i livet =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Da
50
David80
Z3 -96 1.8
Nej precis - men är det tillräcklig anledning att sluta övervöga denna bil?
Ja!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.