AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.500

Vad innebär DSC III

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Är det både anti-sladd och anti-spinn?

Isåfall hur kopplar man ur både?

Jag har en 325Xi -01

En kompis har en 330 -02 och på den håller man in knappen.

Håller man in knappen på min så slocknar "antispinnlampan" helt och det går inte att trycka på eller av förän man stänger av bilen.

---
King of the road
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Har du inte instruktionsboken? enklast får du ju reda på detta genom att läsa i den.
DSC III är den mest omfattande anti-slad kontrollen som BMW hade när din bil var ny gentemot ASC+T som bara är anti-spinn.

Den kopplas väl ur på samma sätt som på alla andra 3-serie bilar. DSC-lampan skall lysa hela tiden när DSC är urkopplad. Annars lyser lampan när DSC blir aktiverad dvs. när nått av hjulen spinner/bilen sladdar.

Om du inte kan slå den på/av så är det väl ngt fel? Du kanske måste besöka en BMW verkstad för råd isf.

MVH:sakke
Tidigare hade iaf iX modellerna lite annorlunda antispinn/antisladd jmf med dito bakhjulsdriven bil...
Men som sagts innan BMWs instruktionsbok innehåller mycket fakta kring olika tekniska lösningar i bilarna

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Som sagt.
330 -02 tryck på knappen en gång och antispinn urkopplat.
håll den intryckt så kopplar man ur antisladd också

min 325Xi tryck på knappen en gång och antispinn urkopplat.
håller intryckt så slocknar bara lampan helt.

---
King of the road
De låter som de är fel på ditt system, att du håller inne knappen skall inte resultera i att du inte kan slå av och på det sen.

DSC III är som konstateras ovan Antispinn+ antisladd av generation 3 som var det senaste vid 01 års modell. Det blev standard from 02.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.