AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.030

Hur stort tror ni intresset är för M Couper?

Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Är dom svårsålda? Tja berätta gärna lite om hur det gick för er.

Med vänlig hälsning Patrik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror att suget efter lite nyare coupéer med nya motorn är ganska stort. Dessa har dessutom också DSC vilket många värdesätter. När jag tittade efter coupéer förra sommaren så var många kvar på även till vintern.

Må tyvärr selge min nå, så hoppas det er en marknad.. M Coupe er en unik bil med lagom pris, så hoppas flera for opp øyene for bilen.
Må tyvärr selge min nå, så hoppas det er en marknad.. M Coupe er en unik bil med lagom pris, så hoppas flera for opp øyene for bilen.
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
OK intresset för bilen är rätt lågt verkar det som.
Har haft den på annons i snart en vecka utan några samtal typ.

Ja ja den finns väl med mig tills någon köper den.

MVH Patrik
Du
49
DuCCe_85
BMW M3 E36 - 96
vad bör man ge för en M coupe i bra skick o inte för mycket mil?
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Tja runt 210 kanske.
Då jag har hittat bilen som jag söker så vill jag bli av med min nu :)

Så ett bättre pris är att vänta om man kommer nu!

MVH Patrik
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Vilken bil blir det nu då för Riskokaren ?
(Z:an är ju så mycket bättre än S2000 :) )
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Tja Hobbe

Man måste byta varje år. Eller i alla fall mer än man byter tjej. Nej men året har varit snällt emot mig så jag hade tänkt mig en M3:a eller en Supra. Vi får se så fort någon kommer och handlar den så blir jag nöjd för då blir det jakt efter en ny och trevlig bil.

Men jag kommer att sakna min M det kan jag säga. Älskar den så himla mycket. :)

MVH Patrik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
avsaknaden försvinner fort om du får en m3 :o)

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Bilen är en rätt speciell bil och många känner fortfarande inte till dess prestanda (för än de blir ifrånåkta!).
Man måste betala flera gånger dubbelt upp för att få en liknande prestandavagn. Den ända bil som kört ifrån mig är en 911Turbo av senaste årsmodell och det gick segt för Porschen.

Så köparkretsen är rätt begränsad. Men en fin bil som vårdats ömt och har alla papper i ordning har ju betydligt större chans att bli såld.
Sen är det också en prisfråga. Det finns alltid intresserade om priset är rätt.

Jag har en mycket fin M coupe, välvårdad, full dokumentation, få mil osv som jag funderade på att sälja nyligen innan vi fick barn. Jag råkade nämna det på forumet och genast var det någon som hörde av sig. Så helt ointressant är nog inte modellen.

PS
Som nybliven pappa så känner jag att en city jeep skulle passa bättre för oss, även om min sambo vill ha M coupen kvar.
Så finns det någon med en fin BMW- eller Porsche-jeep som vill byta så kanske jag är intresserad. (ev. även MB- eller Volvo-jeep).

Z3MPOWER
Som jag har förstått det är Z3C knappast svårsåld. Bilen verkar åtråvärd på andrahandsmarknaden.

Suget är så stort att BMW beslutat att ta fram en uppföljare: Z4 Coupé finns hos åf nästa höst, och har vi riktigt tur visar BMW en konceptbil på IAA nu i september!!! Enligt uppgifter i tysk motorpress kommer motoriseringen att bestå av en V8:a på 415 hk, samma motor som i kommande M3 E90.

//Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.