|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går det registrera om en 316 till en 325a? Har nämligen en m20b25 med tillbehör att plock ner i en fräsch 316 kaross. Men jag antar att de inte kommer vilja godkänna den i besiktningen eftersom motorerna skiljer sig en del. Går detta lösa? Tacksam för svar | |
Rette |
eftersom 316 är 4 cyl och m20b25an är en 6a så kommer dom inte godkänna det. |
Rette |
Fast man vet aldrig :P Killen jag köpte min 323a av hade slängt i m20b23an i en e30 318 och den var genom besiktningen när jag köpte den. Reggad som 318. Sen om du ska ha i motorn, regga inte om den till 323a, så väldigt mycket mer dyrare :P |
|
Men det blir ju otroligt jobbigt att byta motor varje gång den skall besiktas. =( |
|
| Det går att fixa. Förutsatt då att din 316i är utan katalysator och 325i-motorn kommer från en bil med kat. Men tyvärr fanns väll inte 316i utan kat. Men du kan ju fixa en 318i äldre än -88 i stället. Sedan får man flytta över bromsar, de grövre fjäderbenen och allt annat som var kraftigare på 325i. Byter man tillräckligt mycket grejer så kan det klassas som ombyggt fordon, och då är det inga problem att regga om. | |
Rette |
Ja, helt kalrt men då medföljer ju dyrare försäkring och skatt också :/ |
|
För att vara lite realistisk; nej det går inte. Även om din bil inte skulle ha katalysator, vilket den till 99% säkerhet har, så går det inte utan att registrera som ombyggt fordon vilket tillför ganska mycket merarbete och byte av saker. Det skiljer ganska mycket mer än bara motorn mellan en 316i och 325i minst sagt... Krasst kan man säga att det är inte värt arbetet när man kan köpa en 325:a från 15.000 och uppåt. Bara SFRO-besiktningen tror jag går på 3000 spänn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.