|
|
|
|---|---|
| Har haft ett antal BMWs(e-30 320-84, e-30 325-88, e-36 325-92) och topp packningen har alltid varit bytt, antingen av tidigare ägare eller mig själv. Har en M3 -93 ca 14000 mil, där topp packingen ej varit bytt. Känns som man alltid skall behöva byta topp packningar på BMWs bilar!? | |
| Min E30 har gått 31000 mil. Aldrig bytt topplockspackning. | |
|
Beror väl kanske lite på hur man kör med bilen, men visst vissa motorer är ju känsligare... Sjöberg |
|
|
Jag kör inte skiten ur mina bilar. Tvärtom. Visst gasar jag emellanåt, men inte på det sättet att så att topp packningen går sönder. Gasar dessutom inte förren bilen har nått arbetstemperatur... alltid. Hade en 325-92 import 13600 mil på mätaren. Hade kört 800 mil när topp packningen gick sönder. När mekanikern plockade ner toppen så sa han att toppen var planad innan, på 13000 mil? Känns som bilen var skruvad, men kammen och andra delar var i fint skick. Hade en M3-93 där topp packningen gick sönder, import igen. Ägaren innan mig fick byta topp packningen. Den hade rullat 7500 mil. Känns som man inte skall köpa importbilar. Min nuvarande bil blir förmodligen sista importbilen känns det som. |
|
|
Hej! Som du antyder så kan det vara att milen inte alltid stämmer, dessutom vet man inte alltid hur bilen har skötts av tidigare ägare. Visst kan det gå topp packningar ÄVEN på BMW motorer, men är väl inte överdrivet vanligt på de modernare motorerna. Detta var mera vanligt på de gamla M30 och m20 sexor som var känsliga för överhettning(toppen slog sig-toppackningen ryker). Tycker inte att detta är ngt speciellt import-problem heller, bara man kollar bilarna noga innan köp, eller importerar själv från en aukt. handlare så borde inte problem upstå. MVH:Sakke |
|
|
Jag har ägt 5 stycken BMW aldrig bytt någon topp packning,ändå har två stycken vart med M-30 motorn (530,535) Hålla koll på temp.mätaren är ju nummer 1 på nästan alla modernare bilar som inte har gjutjärnstoppar a´la B20 Just real M-power |
|
| Ingen som har en M3 e-36 som rullat tex 20000mil, 25000mil där vanos ej är bytt eller topp packning?! | |
| Jo det finns de... | |
|
Blåste min toppackning för inte så länge sedan. Nu måste ja byta motorn.... trist. Bilen har gått cirka 19000mil. Så visst, vill man vara på säkra sidan kanske man bör fundera på att byta packningen i tid. Snackade med en bmw mekaniker som sa att sträckbultarna ofta börjar ge sig när bilen närmar sig 20000 mil.... motorerna är ju ofta ganska hårt körda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.