|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Har precis köpt en bmw 328i-97 har några frågor. 1. kan man släcka airbagslampan själv? 2. Kan man byta ut den lilla färdatan till den stora? 3. Ratten är lite lite sne kan man ställa in den själv (airbag) 4. fläkten fungerar lite hur som helst är de svårt att byta utt själva de som styr fläkten själv har precis köpt en ny sådan. Mvh |
|
Om du använder sökfunktionen så lär du hitta en hel del, för det har varit uppe förut. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
så jävla störande ändå, varför inte svara killen, mår illa när jag ser svar av typen *SÖK* .. jävla otrevligt är va de är! Svar iaf: 1) Ja och nej, du kan inte bygla kablar lr så, däremot finns små manicker att köpa som man pluggar in och kan släcka lampan. Finns att köpa lite här & där, vet inte exakt var, sett på blocket.se ibland t.ex. Annars kan vissa verkstäder också göra det för en påse bullar kanske (Som har BOSCH diagnos vagn) 2) Klart man kan, man kan göra allt :) Dock behöver du säkert lite kabelhärvor, o annat smått & gott, att bara stoppa ditt sjävla "datorn" funkar inte. Kontakt BMW om du är seriös så kan dom säkert gräva fram det som behövs. 3) Om du har airbag har inget med saken att göra, ratten ställer du in med hjälp av styrstagen, dock så gör man det i samband med hjulinställning. Då ställer man ju ratten spikrak och ställer sedan in hjulen. Om du bara rattar på styrstagen (P-Ända) så blir väl kanske ratten rak, men hjulen är nog inte 100% bra inställda. Så, gör en hjulinställning om du vill ha det perfekt på alla sätt, men ditt svar är iallafall JA på den frågan, du kan själv, beror på hur noga du är bara. 4) Nej, finns faktiskt i 'GÖR DET SJÄLV' här till vänster, om du menar fläktmotsånd. Det är plätt lätt, gjorde det själv på min då den hade ett eget liv. Dock så bytte jag inget, det var en jädra massa oxid (erjat) på kontakt blecket, slipade bort det med en brytarfil sen funkade det hur bra som helst :) Hoppas det klarnade lite, kanske skrev lite konstigt bitvis, men det är bara att fråga igen ;) För övrigt borde alla spänna av lite och hjälpa folk. SÖK i alla ära .. MEEEEEEEEEEEEEN 9 av 10 gånger jag ska söka blir det Microsoft OLE Database jidder jidder error, så den funkar inte spec bra på avancerade sök fraser, dessutom är det omöjligt att hitta svar på det man undrar. För övrigt kan det finnas NYA (uppdaterade) svar på vissa frågor, ibland kanske 2 år gammla svar inte är så jävla aktuella. SKÄRPNING! |
|
bmw,m3 |
Heheh håller med dig, inte alltid man hittar de man vill ha svar på när man går in på sök inlägg. Tack för svaren då vet jag hur jag ska gå tillväga. Mvh |
| Att det blir "Microsoft OLE Database jidder jidder error" beror på att du skriver in fel sök fras. Du kan inte skriva in "trim + chip" utan måste skriva in "trima AND chip" för att det ska funka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.