|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kan man koppla 2 lågnivåkablar till kabeln för elantenn, eller måste man ta ström till dessa från något annat, och i så fall, var? Håller på att dra kablarna nu, så ett snabbt svar skulle vara bra! Bayerische Motoren Werke | |
|
Varför drar du inte från remoteutgången på stereon? Mvh S4power |
|
|
För att jag hittar ingen remoteutgång på stereon. Den enda jag kan komma på e den till elantennen Det är en Clarion DRX 6675Rz. Bayerische Motoren Werke |
|
|
Ta en titt på Clarions hemsida. Länk Mvh S4power |
|
|
Koppla det via ett relä annars kan du bränna elantenns påslaget. Eller kolla med Clarion men dumt att chansa. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Remoteutgång och utgång för elantenn är samma sak, elantenn är bara något som funnits mycket längre. Båda släpper ut 12V när huvudenheten startas. Eftersom remotestart i slutstegen normalt bara drar några mA för start av slutstegen borde det inte innebära nåt problem att koppla två eller flera på en utgång. Eller låta ett mellanrelä sköta inkopplingen av remotespänningen. Man kan ju även ta tändningsplus (15) direkt till remoteingången på stegen, oftast är ju huvudenheten alltid igång när man kör ändå. FP |
|
|
Tack för alla svar! Bayerische Motoren Werke |
|
| Om man tar remote ifrån elantenn finns risken att du bara får ström när du kör i radioläge... mät innan för bara radio är väl kanske inte så skoj... | |
|
Greenberg: Hur menar du, det enda elantenn-utgången ska göra e väl att ge ström till antennen så att den går upp? Bayerische Motoren Werke |
|
|
Ibland blir det bara ström på elantenns kabeln när Radion är igång. Trist när man lyssnar på CD och steget stängs av. En gång hade jag tre steg till antennkabeln och då pajade stereon. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Liten risk för att elen ut stängs när man kör CD, och att ev. elantenn då går ner. Elen används ju även för t.ex antennförstärkare, de flesta radiodelar i nyare modeller är faktiskt igång även när man kör CD/band. RDS:en jobbar på och trafikmeddelande o.dylikt går ju in och bryter vid behov. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.