|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Länk | |
Paap Reeder |
... buffy11! Klockrent .... med takräcke från Micro i 4-kantrör. MVH /// Paap R |
|
Paap; ett försök att svara på din egentliga fråga - "Varför kopiera?": Om du vill vara säker på att få uppmärksamhet från ex M-B-kunder, med syfte att sno dom, måste du ju bygga en bil som de uppskattar estetiskt, eller hur? Därav "kopieringen". När du dessutom slänger in bättre kvalitet, rikligare utrustning, fantastisk service och lägre inköpspris (allt detta i USA, början av 90-talet) i receptet; går det knappast att misslyckas?! För några år sedan erbjöd Lexus en check på $5000 till den som provkörde en ny LS, och fortfarande gick in och beställde en BMW-sjua... Det säger något, och är dessutom en sjuhelvetes försäljningsgimmick! När varumärket sedan väl är etablerat, kan du börja experimentera med "egna" design mm. MEN som med all varumärkesvård är det väldigt känsligt, och japanerna är inte världskända för klumpighet & tarvlighet... :-) |
|
Paap Reeder |
... ok sani .. låter vettigt. Prestigemässigt tungt att vara försökskanin under introt .... MVH /// Paap R |
| jodå jag vet vad 340 och 360 är men hade aldrig hört talas om 345 som den bilen på bilden kan jag omöjligt få till en 345 eftersom den bara har 2 dörrrar plus en stor baklucka möjligtvis 343 och fyrdörrars versionen är mig veteligen en sedan (344). Inget att tjafsa om egentligen men jag trodde 345 var något jag missat | |
Paap Reeder |
ETrettio! ... det är JAG som är ute och surrar. Givetvis finns det ingen 345 utan det är 340 som gäller o s v. MVH /// Paap R |
| Ja det var det jag misstänkte. Man var ju volvo freak när man var 16år och hade en duett med lgf skylt. | |
|
Självklart finns 345, den kom hösten 1979, finns precis som 343 även som modellnamn på bilarna, det gör inte 344, eftersom till 1983 årsmodell, döptes 343/345 om till 340/360, den senare kom till den årsmodellen, sedanen kom hösten 1983, som 1984 årsmodell. Mvh Stephan |
|
| Där ser man (sa den blinde till den döve) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.