AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
667

säkringen till instrumenten brinner =(

Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
hejj.. har läst i gamla inlägg men ej funnit riktigt samma problem!
Det är så att säkringen till instrumentpanelsbelysningen brinner lite då och då.. har gjort av med 5st säkringer på ca 50mil dom senaste dagarna. de har nästan varje gång brunnit av då jag precis startat bilen och vrider på lyset. På samma gång låser centrallåset hela bilen också... Att det blir kortslutning fattar jag. Men vad skall jag göra åt problemet??? någon som har erfarenhet av detta?? tack på förhand! ///anton
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Min instrument säkring gick när jag hade fläkten på läge 3 och 4. Hitta aldrig nån fuskkoppling.
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
hmm.. konstigt detta!
finns där någon som kan hjälpa mig???
///anton
parolof
ett klassiskt fel är ju kortis i kabelstammen mellan kaross och baklucka, du säger centrallåset låser så kanske det är kortis i kablarna till bakluckelåset, lite långsökt kanske men värt att kolla upp
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
jo tack parolof.. listade ut att felet bör ligga i att kabelstammen till bakluckan är utsliten.. det blir kortis :(
inte så långsökt iaf då cetrallåset ligger i samma stam...
///anton
svintoleffe
Det kan vara som så ochså, att du har kabeln som går ner till växellådan för backen, kolla där, då dom brukar kunna skava av, så jordar dom, så brinner säkringen.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
fixat nu.. plasthöljet på tre kablar i kabelstammen till bakluckan hade gått av!! eltejp på dom + lite på alla andra i förebyggande syfte =)
///anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.