|
|
|
|---|---|
|
Ryggstödet i förarstolen gav vika idag! all annan el i stolen fungerar....men ena sidan på ryggstödet går inte att få upp. Ryggstödet helt snett...går inte att köra. Någob som vet hur stort problem/fel det kan vara....säkring??...allt står på tyska, så jag fattar ingenting.....HJÄLP!!?? MVH Micke | |
|
Hej Michael Sannolikt har du råkat ut för ett problem som hänt många. Vad som händer är att wire:n till elmanövreringen tvinnar sig i sitt höje och därmed blir för kort och hoppar ur sina anslutningar. De ggr jag råkat ut för detta har det funnits tillräckligt mycket wire för att korta av ytterhöljet några cm och sedan montera ihop rubbet igen. Inte speciellt svårt eller avancerat men det tar en stund att skruva isär alltihop och montera tillbaka det igen. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Hej! Har kollat under sätet. o mycket riktigt så är en kabel lös....såg ut som man bara kunde sticka in den igen...men det gick inte! Måste man montera bort hela sätet för att komma åt??...det finns ju ingen plats att se o komma åt på annars??? Kan det va dyrt att lämna in den?? MVH Micke |
|
|
Kommer tyvärr inte håg exakt hur man gör. Det var några år sedan och senast på en e32:a. Det jag minns är att jag lossade stolen från golvet för att komma åt motorn. Vill minnas att motorn sitter på ena sidan av stolen och att den driver ena sidan direkt och den andra sidan med hjälp av nämnda wire. Minns dock att jag blev glatt överraskad av hur enkelt det var att åtgärda problemet. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Tack så länge....! Ska se om jag kan åtgärda problemet imorrn...annars återkommer jag...=). MVH Micke |
|
|
Lämna inte in den för f.. , det är dyrt. Skuva loss sätet o öppna skiten, släpp allt som kan hålla fast den "trasiga" sidan, vrid tillbaka den med våld o montera allt tillbaka igen......jag tror att jag gjorde på de sättet. Topi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.