AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

tips på hur man luftar frambromsar hemma i garage

kennie_535
jag vet att man kan ta en slang på luftnippeln och ner i en flaska men bromsvätska och så sitter en polare i bilen och pumpar på bromsen och sedan håller in den och då öppnar man luftningsnippeln snabt och stänger den några gånger nån som han nått annant tips?
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Nää gör så, stäng nippeln då det slutat komma luft och medans du fortfarande har tryck bara, blir nog bra ska du se :)

Har man intresse, tar man sig råd :)
kennie_535
fast de e provisoriskt ska till firma vid slutet av agusti där jag får använda riktig luftnings maskin
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Ja att använda en riktig luftnings"kruka" är det bästa då fylls ny bromsvätska samtidigt som den gammla trycks ur :) är igentligen en tryckbeållare med broms vätska som kopplas till tryckluft, och som man kopplar på bromsvätske behållaren, man skruvar fast den istället för locket :)

Har man intresse, tar man sig råd :)
kennie_535
yes sen pumparman till maskinen visar att luften är ur
en slang mellan brombehållaren och däcket
finns att köpa på mekonomen för 149kr
en slang mellan brombehållaren och däcket
finns att köpa på mekonomen för 149kr
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Vart får man tag på en sån där bromsluftare som man kopplar till tryckluft? Och då menar jag inte den varianten som kostar 3000kr eller mer :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
mekonomen
kennie_535
okey den där med tryck från däcket har jag hört är dåligt
så ja kör den hedliga som grabbarna alltid gjort och det funkar för dom
luftning om 12 timmar
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Den "tryckmojängen" som Helgonet beskriver fungerar kanonbra, har använt den flera gånger med mycket lyckat resultat. Se bara till att ha vätska i kärlet hela tiden samt självklart att det är lufttryck i däcket =) Rekommenderar varmt en sådan apparat. Luftningen av alla 4 oken samt kopplingscylindern är klart på 20 min max.

/Per
kennie_535
okey men ja har inte dom pengarna tyvär så mycke annat viktigare som t ex den j**ligt höga skatten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.