|
|
|
|---|---|
kennie_535 |
jag vet att man kan ta en slang på luftnippeln och ner i en flaska men bromsvätska och så sitter en polare i bilen och pumpar på bromsen och sedan håller in den och då öppnar man luftningsnippeln snabt och stänger den några gånger nån som han nått annant tips? |
|
Nää gör så, stäng nippeln då det slutat komma luft och medans du fortfarande har tryck bara, blir nog bra ska du se :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
kennie_535 |
fast de e provisoriskt ska till firma vid slutet av agusti där jag får använda riktig luftnings maskin |
|
Ja att använda en riktig luftnings"kruka" är det bästa då fylls ny bromsvätska samtidigt som den gammla trycks ur :) är igentligen en tryckbeållare med broms vätska som kopplas till tryckluft, och som man kopplar på bromsvätske behållaren, man skruvar fast den istället för locket :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
kennie_535 |
yes sen pumparman till maskinen visar att luften är ur |
|
en slang mellan brombehållaren och däcket finns att köpa på mekonomen för 149kr |
|
|
en slang mellan brombehållaren och däcket finns att köpa på mekonomen för 149kr |
|
|
Vart får man tag på en sån där bromsluftare som man kopplar till tryckluft? Och då menar jag inte den varianten som kostar 3000kr eller mer :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
mekonomen |
|
kennie_535 |
okey den där med tryck från däcket har jag hört är dåligt så ja kör den hedliga som grabbarna alltid gjort och det funkar för dom luftning om 12 timmar |
|
Den "tryckmojängen" som Helgonet beskriver fungerar kanonbra, har använt den flera gånger med mycket lyckat resultat. Se bara till att ha vätska i kärlet hela tiden samt självklart att det är lufttryck i däcket =) Rekommenderar varmt en sådan apparat. Luftningen av alla 4 oken samt kopplingscylindern är klart på 20 min max. /Per |
|
kennie_535 |
okey men ja har inte dom pengarna tyvär så mycke annat viktigare som t ex den j**ligt höga skatten |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.