|
|
|
|---|---|
|
Ryktet säger att frågan redan är besvarad på forumet men jag kan inte hitta det trots en ordentlig genomsökning. Gärna så detaljerad statistik som möjligt :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag letade också trots att jag läst det nånstans hittade jag det inte. kan ligga under nån rubrik som inte är relaterad Var självklart kalenderbitaren Stephan735i som stog för sifrrorna och en beskrivning hur man tog reda på det.via reservdelsbasen. Men vad jag kommer ihåg så var det touringar det gällde då var ca 90 byggda per år from 1997. totalt 947 eller nått åt det hållet Men sedaner vette sjutton om dom var medräknade i detta. Stephan ho ho !! vakna nu. Jag luskad då ut att min var nr 9 av 93 byggda av 2001 modellår. via chassienumret. ///MVH Hasso Länk |
|
Efter lite surfande, får jag fram följande, obs maxsiffror, med största säkerhet är det färre, men för att få fram det behöver jag knappa in varje VINnummer(;, vissa chassinummer är tomma, finns ingen bil bakom. 540i E39 6vxl Sedan M62 LHD Europa 1664ex Sedan M62 TU LHD Europa 1053ex Touring M62 LHD Europa 482ex Touring M62 TU LHD Europa 482ex Sedan M62 Nordamerika 5454ex Sedan M62TU Nordamerika 10076ex Det kan finnas några Nordamerika Touring med manuell växel, men det handlar i sådana fall om en handfull. Dom högerstyrda, är med största säkerhet betydligt färre, än vad dom vänsterstyrda Europamodellerna är, det är inte populärt med manuell i andra länder än UK. Mvh Stephan |
|
|
Hur kommer du fram till detta? Om du lär mig så ska jag ta fram det exakta antalet :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Ursäkta min ohövlighet, Tack för hjälpen Stephan. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tur att du inte letade "Turingar" då hade du bara haft halva antalet att leta efter :DD. RHD bilar manuella är inte direkt "ovanligt" bland 540 träffat på nåra av min engelska kollegor som verkar gilla dom. Men antalet är nog inte så många. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso; Om du har möjlighet, fråga gärna efter VINnummer på Engelskmännens 540, alla varianter är intressanta, speciellt E34:) Mvh Stephan |
|
|
Sammanlagda antalet tillverkade 540i E39: Sedan, inklusive Protection 81887ex Touring 9555ex Källa... Länk Mvh Stephan |
|
|
Jag såg i en annons, någonstans, att annonsören påstod att hans 540 E39 (manuell) var en av bara 5 stycken i Sverige. Då skrattade jag lite lätt och gick vidare. ;-) Någon mer som läst något liknande? /Hammar |
|
|
Jo jag har läst samma annons, kommer bara inte ihåg var det var :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
tsaros; Det jag gör för att få fram antalet är följande; Hitta VINnummer på berörda modeller, Europa vänsterstyrt via Svenskregistrerade, Nordamerika via Annonser, sedan går jag längs VINnumren på Länk , så att första och sista i serien hittas, tyvärr används inte alla nummer, det är därför varje nummer behöver knappas in, för att få fram det exakta antalet(; Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.