|
|
|
|---|---|
|
någon som har nått förslag på vad som kan vara fel? jag hade en läcka i wastegaten förut å då kunde man varva till varvstoppet, dock laddade turbon inget då...Nu när de är fixat så går den hur fint som helst upp till 3000 varv sen börjar de blöddra som attan, sen när den blir varm går de ner så de inte går att varva över 2000... jag kan komma upp i 0,2 i ladd vid 3000, men vid 2000 så har jag noll i laddtryck och den blöddrar ändå. stiften hr jag kollat å dom ser fint gyllenbruna ut allihop Ska även tillägga att jag har testat att koppla på extarspridarna vid fullt gaspådrag när de börjar blöddra å de hjälper inte nått. Tacksam för svar ///JOhan | |
|
!Det kan ju vara precis så enkelt som en läcka på insugsidan. oftast e det vacumläckor mm som ställer till mer problem än turbo konverteringen. min 318 i blödrade som fan när damasken på mängddelaren satt fel(läcka) Du har ju 0,2 i turbotryck. Läcka.... |
|
|
En turbo 318 var det...(glömde å skriva det) Tändingen kan spöka som fan på vissa turbokonverteringar. insugsidan=Trycksatt. extra soppa med spridare..!!bilen reagerar inte genom å blödra.. Myt.. :) |
|
| jag har testat att ta bort turbon å köra som vanligt, men de blöddrar ändå, så turbon har inget med de att göra verkar de som... jag har haft den ute i regn ett dygn utan huv :) kan de vara problemet? han får soppa de är tändningen som de är nått vajsing med... | |
| stiften? | |
|
dom, är fina å gyllenbruna.. jag har hittat en spricka i fördelarlocket, men jag vet int e om de kan vara de...den har ju gått skitbra förut å de där har inte blivit nu! ///JOhan |
|
|
spola i en massa kontaktspray i fördelare och tändstiftbrunnarna och blås ur dom med tryckluft. Var samma problem med min m3 när jag hade motortvättat. /Daniel |
|
|
jag får lite laddtryck vid 3000 rmp, den går upp i 0,2 så nått hemskt stort läckage är de ju inte...man ser hur gummibäljarna som skarvar tryckrören utvidgar sig lite :) ///JOhan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.