|
|
|
|---|---|
|
tjena... stöt på ett problem när jag ska lossa toppen.. jag har lossat alla bulter som man kan se o hitta... men toppen sitter fast i fram kant. nån som har ett förslag hur jag ska gå till väga o lossa den... jag har hört att det ska finnas urspåriningar eller lått likanade som kan fasna rätt hårt. dom bultar jag lossat e dom 2 som sitter under kamaxlarna. uppe o nere.. ska det finnas nått i mitten? | |
|
hej <jag har just skruvat lös toppen på min 320i 92a de sitter typ 5 skruvar i framkant de är några småa skruvar henrik |
|
|
okej var dom lätta att se... för jag har kollat lite snabbt men hittar bara typ 3 skruvar totalt. |
|
|
jo dom är gaska lätta att se har du tagit bort sträckar till kedjan där är de nog två lr tre långa skruvar henrik |
|
|
Jag ska lossa toppen på min M50B20 BMW 520 -93 med vanos. hAR LOSSAT ALLA Topplocksbultar. lossat 2 st mindre skruvar under kammarnai framkant på motorn men den sitter fortfarande fast i framkant. Jag misstänker arr det ska vara en tredja skruv i framkant. Har tagit bort sträckaren men hittar inte skruven. Hur mycket behöver man demontera för att hitta denna skruv? |
|
|
Länk kolla runt på realoem.com där kan man hitta det mesta.. är längesedan jag skruvade med M50 motorerna så kommer inte ihåg.. //CHippen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.