|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Har fått loss alla skruvar ifrån mitt trasiga oljetråg. Men det går inte att få loss det! Det är nått som tar emot på insidan. Vad ska jag göra? Hur ska man på lätaste sätt få fram tråget? Tack för svar! | |
| Du har motorn på plats förstår jag. Det finns trådar om detta. Bland annat här: Länk | |
|
Ska tydligen gå att släppa på oljepumpen och på så sätt få ned tråget utan att varken lyfta motor eller sänka framvagn. Det som tar emot på insidan är med stor sannolikhet oljepumpen! |
|
| Hur lossar man på den? | |
|
Vet inte riktigt hur den fungerar... Men kolla på www.realoem.com tror jag adressen är... Där har du ETK på nätet, sök på oljepumpen där så kan du nog lista ut hur du ska lossa den... |
|
|
Kolla denna länken så ser du hur oljepumpen ser ut... Länk Verkar sitta med en skruv bara?! |
|
svintoleffe |
Jag skulle nog heldre ha lyft upp motorn en del, o sne plockat loss tråget, än o hålla fiååla där när det är trångt o jävligt kring tråget, som upperbarligen var trasigt nu= lätt o skära sig o så. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Om du hissar upp motorn en aning så kan du vinkla ner tråget. Då ser du hur pumpen sitter fast. Det är svårt att lyfta motorn så långt att du får ner tråget utan att ta bort pumpen. Men jag tror någon på forumet lyckats. | |
|
Kanske missminner mig men jag har för mig att pumpen sitter med tre skruvar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.