|
|
|
|---|---|
| Satte en försäkringsmäklare på att leta rätt på en försäkring till bilen, billigaste i Stockholms kommun var drygt 19 000:-/år, någon som har något tips? Endast intresserad av Stockholms kommun... | |
|
Det är synd att bo i sthlm om man ska ha en någorlunda snabb stark bil man får betala skjortan av sig , så är det surt nog :-( |
|
|
Ring själv till bolagen, jag fick mycket lägre priser, än vad insplanet fick fram, så dom skulle jag inte rekommendera. Mvh Stephan |
|
|
Jag blev erbjuden 22.000 i höstas när jag spekulerade på en 540 -01. Min 540 -97 som jag hade 2001 betalde jag 7000 för... Man undrar ju hur priset kan tredubblas på fyra år... Carl |
|
|
ring www.tennant.se (08 – 544 766 00) det kommer att löna sig! |
|
|
Jag skulle föreslå SalusAnsvar, särskilt om du är medlem i Skattebetalarna eller motsvarande. www-salusansvar.se Själv försäkrar jag i Volvia, och behöver inte betala mer än cirka 9000/år för XJR:en. (363 hkr, Stockholms innerstad) Don't dream it, drive it |
|
|
Räkna med en lax i månaden!!! hört med if bmw original försäkring. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Tretretti, det är 370hk i kompressor-v8:an :) Länk |
|
|
Hur svårt är det här med försäkringar??? Det spelar ingen roll att någon rekomenderar det ena eller andra bolaget för dessa bolag kan just för dig och den aktuella bilen var det dyraste eller det billigaste. Det är ett stort antal parametrar som tas hänsyn till när ett bolag räknar fram en premie och då dessa parametrar är kopplade till dig som person, din bostadssituation och den aktuella bilen så är det väldigt svårt att jämföra med någon annans premie. Personligen har jag för mina BMW alltid (1999 - 2005) fått bästa pris från IF medan många tycker IF är dyra. Ett annat exempel var när en 5 år yngre person och med 5 års kortare körkortsinnehav som bor i samma stad fick ett premieförslag på en B10 på ca. 10,5'/år medan jag skulle få betala 18'/år för en motsvarande bil. Tilläggas kan att området jag bor anses som både bättre och lugnare. FB hade ingen bra förklaring. Så, det enda som gäller är att själv ringa runt till bolagen och min erfarenhet säger att du får bättre priser via telefon än genom Internetförfrågningarna. Kolla även om det kan vara lönt att flytta t ex hemförsäkringen för att få en lägre bilpremie. ___ //Ulf |
|
|
Bra Programmer. Har oxå stört mig på att folk säger att det ena är dyrare och billigare än det andra. Samma med internetberäkningarna. Det bästa man kan göra för att få ner premien är att ringa eller prata mellan fyra ögon. |
|
|
Vissa bolag är faktiskt generellt billigare än andra. Beroende på om bolaget i fråga försöker prisa in sig i den svenska marknaden, som i fallet Tennant som är ett stort norskt bolag som är knappt kännt här i sverige. Antar att dom inte är lika billiga nästa år... Annars så stämmer det givetvis att premierna varierar starkt frän till fall beroende på individ, bostadsort, samt biltyp. Helt abnorma skillnader kan det vara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.