|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar var man kan få skivorna svarvade i Götet. Finns det ngt ställe som gör det när de sitter kvar på bilen, kostnad? -Phil | |
|
Min erfarenhet är att omsvarvade skivor inte håller sig bra speciellt länge. Jag hade köpt nya på en gång. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Ok jag har haft bra erfarenheter av att svarva. Fundarade bara på om man ev kunde slippa demontera dem och får det gjort lite snabbt och lätt. -Phil |
|
|
Har grym erfarenhet av svarvade skivor. Gör det på alla mina bilar. Mina vänner likaså. Nu pratar vi om prestandabilar och jag tror inte att vanliga bilar gör sig sämre med svarvade skivor. Finns en kille, Trimmteknik eller likn. Finns bakom Chat Noir..(gbgare ni vet..;)... Men du måste ta av dom, vet ej hur man svarvar skivor på plats? Går det? |
|
|
Enl uppgift går det vet ej hur dock. -Phil |
|
|
Ring runt och fråga! Jag fick tipset om Lerums gummiverkstad 0302-10989! Har alltid fungerat bra för mig också! Utom i dom fallen där skivorna redan som nya hade dålig livslängd! Då kommer dom säkert ha dålig livslängd även som omsvarvade! Per L |
|
Ug-Lee |
Av vad jag vet, så monterar man på en "topslid" på bromsokets infärstning, sen driver man navet med en motor. själv skall jag svarva mina på jobbet. |
| Linnéstadens bilverkstad svarvar, har sett när han gör det. han är själv medlem här på forummet. | |
|
Ok skall framföra tipsen. Tackar. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.