AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
775

Rätt pris på min 525ia -91?

Reven
Hej, har lagt ut annons på min 525ia nu och undrar om jag ligger bra till i pris. Jag vet att jag ligger över de flesta 525orna på blocket men min bil har gått väldigt få mil och är helt rostfri.
Ni kan ju läsa min annons och skapa er en egen uppfattning om bilen.
Är det helt omöjligt att få ut 35' för en e34 idag?

Länk

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Jag tror det blir svårt, många ogillar röda bilar, många ogillar automat på gamla BMW. Men kring 30 borde inte va omöjligt.

Sen så såg jag din bil tidigare idag på Blocket och måste säga att jag önskar att min brilliant-röda slöarton hade samma puts på lacken :)
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
De ser fin ut och har den viktiga skinnet men trasig ac är ett STORT minus.
11 000mil låter väldigt lite, har du kvar gammla besiktingsprotokoll och ifylld servicebok som verifierar milen (jag vet att det står servicebok i annonsen, men är den komplett) om jag var intreserad av bilen skulle jag kolla upp milen väldigt noga.
Tyvärr för dig så är väl BMW 525 den vanligaste bilen på blocket, det formligen kryllar av 525or till salu.
Jag tror att det kan bli tungt att få ut 35 000:- om du inte är berädd att vänta väldigt länge på rätt köpare, men ok det är en snygg bil så det kan kanske vara värt ett försök.
Personligen tror jag mer på 25-30 000:-.
Och på sidan du länkar till i annonsen står det;

"Saker som är bytta på bilen (bara ett fåtal)"

Det låter ju inte så lockande ... :( Om du bara har bytt ett fåtagl grejer menar jag.

Reven
Hej och tack för svar. Har varit på semester så jag har inte kunnat svara..
Jag kan meddela att jag inte fick något för bilen då den blev stulen inatt av några j**la idioter. Får se vad jag får för ersättning av försäkringsbolaget men det lär ju knappast vara i närheten av mitt begärda pris.
hör gärna av er om ni ser bilen! reg nr EOU179.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
via denna Länk fås detta:

Värderingsutlåtande
Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.

Köppris 48 800 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.

Privatpris 37 000-44 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Vald bil
Fabrikat BMW
Modell 525i Sedan, E34 (192hk)
Årsmodell 1992
Mil 11000
1:a reg.dat 1992-01-01

Standardtillval
Direktimporterad Nej
Vinterdäck i OK skick Nej
Servicebok&serv. enl. plan Ja
Taxi/Budbil/Lb-reg Nej
Vit/Beige/Brun Nej
Metallic Ja
Hund/Djur/Rökt Nej
Småstad/Landsort Nej

Modelltillval
Komf.pkt saknas Nej
Helläder Ja
Automat Ja

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Reven
Det lät ju bra.... Men som jag skrev längre upp i tråden så blev bilen stulen inatt. Man får ju inte ha något i fred här i Stockholm.
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Men det var då själve....................Synd på bilen. Den såg ut att vara värd ett bättre öde än så tycker jag. Risken är väl att den nu är lika naken som en plockad höna.

Lycka till nu med allt.

:-]

/guess
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.