|
|
|
|---|---|
| Har precis bytt till mig en M5 -91 3.6 liters maskinen som ylar ur ett lager i växellådan han jag bytte med sa att det var urtrampnings lagret men jag tror det är från växellådan så min fråga är om det går att sätta på en 6 växlad låda på dena motor ?? vmh mikael | |
|
M5-växellådor lever om en hel del även i nyskick jämflrt med tex en 318-låda men svaret på din fråga är iaf ja det är bolt-on, vet ej hur det är med kardan men du kan kolla på realoem.com och se om de har samma art-nr. Ditt största problem lär nog hursomhelst vara att hitta en sex-växlad låda till salu. |
|
|
Innan du byter låda kan du ju börja med o kolla om det är utrapnings lagret! Aning billigare o enklare =) Mvh / Martin |
|
| Tänk dig för innan du byter til en 6-vxl:ad låda. Kan få fel utväxling. Måste eventuellt byta bakaxelklump o kardan. | |
|
jo men det är inga problem =) Inget är som BMW muller=) |
|
|
problem tekniskt = nej, men kanske ekonomiskt ?? en 'uppgrade' från 5 till 6-vxl kommer att gå på en hel del - för att börja med gäller det att hitta ex 6-vlx-låda överhuvudtaget - det KAN vara billigare att köpa en hel bil med 6-xl-låda istället !! M5touring register |
|
|
inga problem 20000-30000 spelar ingen roll Inget är som BMW muller=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.