AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.966

528 i E-28 med "lilla" M-paketet ?

Sida 2 av 2
Ja , micke du har rätt ! Den spoilern är till M5....

Billy B-10
Länk
Ang det paketet som jag har frågat om här i tråden , så har jag fått bekräftat att det var något som såldes av BMW på den tiden när det begav sej....
Detta paket är ngn from av zender , fast som sådes av bmw...
Naturligtvis så hade den inte kvar de gamla katalogerna på bmw , men jag har ändå lite hopp då det visst skulle finnas ngn som kanske hade ngn sådan katalog kvar....
Men som sagt dessa prylar tillvekas väl knappast idag !! Så det är nog kanske ganska omöjligt att få tag i dessa luckor som jag är ute efter , det är de luckorna som skall sitta för domkraftsfästena på kjolarna !

Någon som har sånna liggandes hemma i garaget ?

Billy B10
Länk
Så tveka inte att maila mej då !

Billy B10
Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Borde ju gå att gjuta nya i glasfiber kanske?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Ja , det hade jag faktiskt inte tänkt på......
Kan ju va ide att testa om jag ej få tag i nya eller beg...

Billy B10
Länk
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Ville bara insämma i att "M-paketet" som syns på den gröna "M528"-an i galleriet är original. Jag har det själv på min"M528" och är dessutom lycklig ägare av en tillbehörsbroschyr till E28 i från 1987 där delarna finns med. Frontspolilern + Bakspoiler + Sidokjolar. Ser ut så ifrån 85-års modell, tidigare har ett annat utseende.

Saknar dock två "luckor" även jag, så om det är någon som har en hög med sådana liggande så är vi nog många som är intresserade :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej!

Om det är CNC372 Ni syftar på, så är detta min gamla ÄKTA M528i, köpt ny på Motorcentralen i Eskilstuna. (finns full historik på bilen. Har idag rullat dryga 17.000 sommar-mil sedan ny...) Den är med största sannolikhet en av Sveriges finaste E28:or. Utrustad från fabrik, o nej, det står inte Zender på en enda detalj, utan är BMW originalnummer :-) M528i/iA fanns, i allra högsta grad! Jag anser detta paket vara mycket, mycket vackrare än "plastsjoken" som monterades på M535i!

BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!!
Tänkte göra luckor till min bil själv.
Går att knacka ut i plåt.. sedan lite plastning, inte så bökigt.
40 min ca per lucka.. kan hjälpa dig om du vill.
Hjäpler du mej micke eller vem var det du syftade på ?

Billy B10
Länk
Hjälper bara Ösgötar,, Resten tar jag betalt av ;))
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hörrni,

Borde kanske gå att köpa nytt (spoilerpaket, alt. delar till det)!

Hör med Carlsson Bil i Örebro! (fråga efter Bosse på reservdelar! Det han inte hittar...finns verkligen inte i hela världen...)

Jag köpte bl.a. delar av gamla (E28/E23), stora klangpaketet av dem. Andra handlare sade: det finns inte, MEN se det gjorde det visst det, på "dammiga hyllan" i München! Bosse agerade "detektiv", o jag handlade.. ;-) OK, det är INTE helt billigt, men va fan, det är ju BMW vi kör :-) (Returrätt mot pengar gäller EJ, o förskottsbet. anmodas!)

/Anders

BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!!
Micke , vill du hjälpa mej att fixa 4 såddana lock då ?
Jag är ju Östgöte !

Billy B10
Länk
KRAFTWERK:
Carlsson bil i Örebro har tyvärr inte det rycktet du pratar om.
Har fixat fram många delar, som de inte kunnat få fram till vissa bekanta,, även de aktiva på detta forum.

Billy:
Klart vi fixar till det.
Ska bara leta efter tid med.. ;)
OK , säg till när tid finnes.......

Billy B10
Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
B10 Alpina:

Det var tråkigt att höra... Jag är iaf. glad att de hjälpt mig, o mina bekanta på et väldigt proffsigt sätt. Mer än en gång... Men det klart, ingen är perfekt..

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.