|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad menas med det ? "lilla" m -paketet ?? någon som vet ?? Billy B-10 Länk | |
|
Låter som något som nån har hittat på själv. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jamen , om man kollar på galleriet så finns det några M528 , vad kan de vara för varianter då ? De har ju någon form av kjolpaket ! Billy B-10 Länk |
|
| Lilla M-paketet är väl egentligen inget M-paket alls, utan ett BMW "orginal-kjolpaket" som eftermonterats tillsammans med orginal plåtstötfångare...? Så har jag fattat det hela i alla fall. | |
|
Ok , så även det kjolpaketet är ett "original" paket ! För om man kollar så är det ju några st som lagt in sin 528 i galleriet och då har de skrivit M528i , det fanns altså ingen modell som hette så på den tiden ?? Utan det är bara ett påhitt ! Billy B-10 Länk |
|
|
Någon M528 fans inte. men däremot så kunde man få sin 528 från fabrik med m-kjolar. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Menar du med m535 kjolpaket då eller ? Det kjolpaket jag menar är nämligen en annan variant , det finns en ljusgrön "m528" i galleriet som har detta kjolpaket Billy B-10 Länk |
|
|
Om du menar den från eskilstuna så är jag väldigt skeptisk till att det ens är BMW som har tillverkat det kjolpaketet. Har aldrig sett det förut. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Den bilen i galleriet som ni syftar på KAN mycket väl ha ett BMW orginal-kjolpaket. Har sett andra E28:or med orginalmonterade kjolpaket. Påminner även lite om ett Zender-paket, men det är med största sannolikhet inte. M-paket är väl synd att kalla det i alla fall... | |
|
Visst är det BMW's original delar. Hade det själv på en 520i,, om du kommer ihåg Billy. Och ja,, man kallade det för M-paket.. lilla. Detta monterades på många av de sista bilarna.. som en liten ansträngninga att få ut de sista bilarna eftersom E34 var på G. Finns bild på bilen här: Länk Många tror att det är ett Zender paket, visserligen finns det ett paket från Zender som är väldigt likt BMW's egna delar. Men detta var BMW's egna delar. Mvh.. Micke Skiöld Länk |
|
| Låter som om vi är överens, förutom namet möjligtvis... | |
|
He he ok micke jag kommer ihåg den bilen ! Kommer du ihåg vad det stod på spoiler kittet ? Billy B-10 Länk |
|
|
Artikelnr, kommer jag inte ihåg nej.. ;)) Sök om du kan hitta några sidor ang, E28 hos BMW själva.. Men de satsar bara framåt,, historia är liksom lite bortglömt för dem. Tyvärr.. för vår del som hellre gillar de klassiska bilarna de en gång byggde. |
|
|
Jag hittade nått som liknar den där framspoilern i ETK! Med andra ord så finns den :) Art nr: 51 71 1 932 918 Ser inte exakt ut som på bilden, men bra nära. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Denna: Länk ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Hmmm , det är inte samma som på B10alpina's gamla bil... Billy B-10 Länk |
|
|
Morsans bil har detta kjolpaket, det är en 528i -85, fronten liknar zender, men är bmws egen som nämnts. //Mvh Simon |
|
|
Xtracrispy: Orkar du kolla på de 4 små luckorna på sidokjolarna om det finns något artikelnr där ???? snälla,,, Billy B-10 Länk |
|
|
dvs luckorna till domkraftsfästena ! Billy B-10 Länk |
|
| J.Dredd: Det är ju M5:ans frontspoiler. Dvs den jag har på min E28... | |
|
Kolla denna bilden t ex: Länk Lite svårt att se, men det är samma spoiler i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.