AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.458

Finns det några BMWn hos svenska-polisen?

Sida 1 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Har varit på semester nere i Italien, där såg man ganska många 330ix d (E46) Touring, som italienska Polizia körde. Jag har aldrig sett en BMW som polisbil här i Sverige, har ni?

------
Länk
Länk
I alla fall en...Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
RPS Säk leasar ett antal skottsäkra 540 iA Protection och ett par 760lI Protection. Det skall enligt gamla forumtrådar finnsas en Skottsäker E32 där och de hade tidigare GPs 750iL protection, Samma avd har dessutom några 530iA som följebilar enligt 3:ehandsuppgift men den är inte bekräftad.,
bustorp
Jag undrar om det inte finns någon eller några X5:or i Sverige varav en i Malmötrakten. Kan vara en dröm också....;=)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Visst kan det finnas civil-polisbilar, men det jag undrade var om det fanns "riktiga"-polisbilar!

------
Länk
Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Appropå polisbilar i Italien så lyckades jag fånga denna på bild för 2 veckor sedan Länk
Haha.
Är Lambon the one and only?

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
Bättre bild på lambon: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det där är ju helt sjukt. Lambo som polisbil.

V12 LeMans
enl. en topic på www.lamborghini-talk.com så finns det två polizia-Gallardo och 8 st "polizias" som turas om att sitta bakom ratten .
Jag tror att polisen har en sjukt sunkig gammal e32 också. Den står "alltid" parkerad utanför en polares port och det sitter oftas två herrar i den (på natten!), när jag gick förbi den på dagen satt det dessutom en utskriven sida (glansigt papper) med ett gäng ansiktsbilder på olika människor fast vid växelspaken.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Var bor din polare?
bustorp
Jabbal:
Var det någon härifrån du kände igen...;=)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Till och med Mini finns ju som polisbil i Italien

Länk
Eller en M3:a som polisbil i New Jersey ?

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Polisen i Ljungby hade för längesen (mellan 1970 och 1973) en lite udda bil stationerad hos sig, en Porsche 911T.

Länk
Porsche:n och den Volvo Amazon 123GT som polisen hade att jaga fartsyndare med står båda idag på polistekniska museet på polisskolans område i Stockholm och dom är renovrerade till toppskick.
-Bjudko-
Fanns flera Porsche, finns privatägda också har jag för mig. Fattar inte varför polisen kör Volvo, det är juh inte ens svenskt längre. De borde köpa in några ägg :)
För att svara på grodans fråga: Nej, svenska polisen har inga BMW som "vanliga, målade" Polisbilar. De enda märken som förekommer är Volvo, Saab och Volkswagen. Befälsbilarna brukar vara SUV:ar från amerikanska Chevrolet (vilket i min bok ter sig som mycket konstigt). Även större piketfordon kan komma från Chevrolet (inte Daewoo altså).

Rätta mig om jag har fel...

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Jag har sett minst en Opel Omega polismålad här i Stockholm

Sen finns det ju den här annars för den händiga

Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
En massa målade svenska polisbilar: Länk

/Masten

Drifting är bilsportens svar på dressyr. Och jag gillar inte dressyr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.