|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva hänga på en annan front på E30:n Mest för att få in lite mer kylluft, nån som har nåt tips om en front som smälter in på en i övrigt helt ostylad bil? Alpina kanske? Var får man i så fall tag i en sån? Det är gamla E30:n med kromstötfångare, en 86:a Vill inte ha för extrema grejer med andra ord, inget Fast n Furious om man säger så. | |
| Jag köpte en Alpina likadan som Ticco har på sin E30 till min 84:a, samt konverterade till nya stötisen fram, blev kanon fint. | |
|
Ok, vill inte byta stötfångarn, själva frontplåten passar mellan årsmodellerna ändå va? |
|
|
Nej, är annorlunda front plåt på 88:an än på dom äldre. Jag bytte front plåt, den passar bolt on, sedan kapade jag ned frontisen så alpinan fick sig ett bra ställe att vila på. |
|
|
Så plåten passar på bilen men sen får man kapa lite i stötfångarn när man ska hänga tillbaks den? Har jag fattat rätt? Har ju sett att dimljusen är annorlunda på de nyare bilarna, men det sticker alltså ut mer framåt också? Hittade ju tyvärr ingen bild på din front på hemsidan. |
|
| Din hemsida menar jag, Ticcos front har jag kollat på så jag vet ju ungefär | |
| Spoilern till stora m paketet -88 till -91 tycker jag är snyggast. Den undre delen borde du kunna hänga dit om du ska byta frontplåten till en den från -88. Sen hur det ser ut med den gamla kofångaren är ju svårt att säga innan man sett det. | |
| Rieger GTS fronten och en jävla stor IC bakom...:) | |
|
iiinte GTS, högst Rieger infinity med mod./uppflyttad "nya" fråntplåten. ryms visserligen bara "tillräkligt" stor IC och dåligt med kylhål, men old-school look är att föredra med krom-kofongare!! PS. Elenius. jag har startat och provkört, i smyg... "325!s..." Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.