|
|
|
|---|---|
| Jag tycker att BMW blivit lite dyrare på sistone. Man får betala mer för utrustning och man får inte ett gratis oljebyte per år om man kör mindre än det serviceintervallerna visar. Har ni någon åsikt? | |
| Jag håller inte med. De senaste årens höjningar "sväljs" av valutaförändringar, modellskiften och inflation. Sen har inte alla priser gått upp heller - vissa E90-modeller var t ex billigare vid introduktionen är motsvarande E46 var när den lades ner. | |
|
lades ner ??? |
|
| Om du missat det så tillverkas inte E46 längre. :P | |
|
Liste: De gör den visst :) De går utmärkt att beställa både e46Ci och E46 Cab Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ja, det är klart det gör! Ibland blir jag rädd för mig själv. *skäms* | |
| Fälgarna har blivit billigare. 3200 för 17" och 3500 för 18". Tycker inte att dom har höjt priset på nått annat heller. | |
| Servicen är väl försämrad i alla fall? Inget oljebyte förrän efter två år om man kör lite.. | |
|
Beror inte det på de längre sercviceintervallerna? Elias |
|
|
Tominorr: Oljebyte skall ske varje år enligt serviceboken oavsett körsträcka under 2500 mil. Och som Clintan säger så är inte servicen försämrad, utan serviceintervallerna är förändrade på de senare modellerna, vilket gynnar dig som konsument. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
På E90 är det nya rutiner. Man kan se en massa datum när saker och ting ska servas. Fattar inte vitsen men det verkar som att den skall in en extragång om 2-3 år ska titta noggrannare snar. No More Limits! |
|
|
I min servicebok står det att om man kör mycket mindre än 1000 mil/år, bör man byta oljan vartannat år. Det verkar alltså vara ändrat på senare årsmodeller. M v h |
|
|
Mumkas: De låter konstigt då E46 har oljebyte varje år oavsett körsträcka under 2500 mil. Det ingår i fri service dessutom, jag har själv nyttjat det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: I min bok ingår även justering av handbroms vid oljeservice, som du kanske minns att vi diskuterade för ett tag sedan. Jag gissar att man har ändrat i serviceprogrammet på senare E46:or. Är det någon som har en nyare, som kan kolla i sin bok? Nu är det i och för sig inget bekymmer för mig ändå, då jag kör runt 2500 mil/år. M v h |
|
|
på min 03:a är det 2500 mil som gäller första oljebytet men du är berättigad en fri service oavsett hur lite den gått efter tre år . tur för mig men jag skall snika åt mig ett nu om det går. (1000mil) mvh |
|
| Jag tror dom har ändrat detta i alla fall på E60. Har jag fel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.