|
|
|
|---|---|
W_Lexell |
Jag har bytt tändkablar och tändstift men den går fortfarande inte som den ska! vet inte varför hjälp mig ! snälla! |
|
prova med att lyfta på ventilkåpan och kolla om det har gått av nån vipparm.... har varit med om att dom kan gå av... "finntrasan" |
|
W_Lexell |
okey...men kan de vara att de är läckage nån stans med eller? LeXeLL |
|
Det vore användbart med en lite mer detaljerad beskrivning av symptomen, för att kunna komma med en kvalificerad gissning. Uppstod problemen plötsligt, eller har dom kommit gradvis? 'Puffar' det ur avgasröret? Mekansika oljud? Hur ser tändstiften ut? (blöta? torra? svarta?) Ryker motorn? Finns det kylvätska i oljan (vit gegga innanför ventilkåpan)? Läcker det ut kompression i kylsystemet? När du drar runt på startmotorn, låter det då som det saknas kompression på någon cylinder? Andra symptom? /// Gunnar E. |
|
W_Lexell |
Till Gunnar E...jag har inte haft bilen så länge . ja köpte den billigt av en kille. Du märkte ja att den bara gick på 4:a cylindrar. Och jag byta alla tändkablar och tändstift , men de hjälpte inte. de kommer vattan ur avgasröret. Det finns inget vatten i oljan , sen när man kör så jukar de lite granna. Dom tändstiften ja bute var blöta ! hoppas ni/du kan hjälpa mig //M.V.H LeXeLL |
|
Att det kommer vatten ur avgasröret behöver inte betyda något, det kan vara kondens - brukar bli så när man startar en kall motor. Kommer det vatten ur avgasröret även när du kört motorn varm? Tändstiften du bytte, var alla 6 blöta, eller bara två av dem (och i så fall vilka)? Var dom blöta av vatten eller bensin? /// Gunnar E. |
|
W_Lexell |
det minns ja inte men de luktar bensin i oljan..! kan de vara topplocks packningen?? // wictor |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.