|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag undrar om någon vet hur man kopplar bort larmet på en E38? Förmodar väl att det är originallarm från fabrik. Problemet för mig är att larmet tjuter lite då och då, utan orsak liksom. Det händer ganska oregelbundet dessutom. Tex, när den står inne i garaget mitt i natten och absolut ingen är i närheten. Inte katten heller..:-) Har någon haft liknande problem? Mvh Lasse i Gbg | |
|
Visserligen ett långskott då jag inte själv haft detta problem, men; Har du kollat att batteriet är OK och ordentligt laddat? Dåliga batterier skall kunna ge diverse underliga felbeteenden... Mvh. /Kjell |
|
|
med väldigt stor sannolikhet ngn dörrnäsa som är trasig. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Appropå detta... kan man låsa bilen utan att sätta igång larmet? Bra om man ska låsa in något levande =) Låsa bilen på låsknappen inne i bilen genom en öppen ruta och sedan hissa upp rutan borde väl funka, men finns någon bättre metod? |
|
|
Trycker du 2 gånger på fjärrens låsknapp så är bilen låst och larmad, men IMS:en (Interior Motion Sensor) deaktiveras så att man kan ha t.ex barn eller djur i bilen. Mvh. /Kjell |
|
|
Länk Mvh Björn |
|
|
Mycket tack för länken balmgren. Där har vi förmodligen orsaken till att mitt larm också går på mitt i natten inne i garaget. Har ju en tidig (95:a) E38. Ska ta mig en titt på det, och i så fall byta ut. Ja då kanske man behåller denna underbara kärra..*s* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.