|
|
|
|---|---|
|
Hello. Har precis köpt en 320 touring -88 som dom har bytt motor i till en 2,5 liters rova, har en liten fundering. Bilen köptes med ett föreliggande om reg besiktning pga att motor ändrats, nu vet jag inte om dom på bes har märkt att motorn är större eller om dom bara noterat ändring av motor pga att den är rätt hårt trimmad (ej turbo), är det som vet vad som behövs för att reg besiktiga en bil med större motor? eftersom bilen finns med 2,5liters så ska det ju gå bra antar jag men behövs nån form av intyg (indentifikation) av motorn när jag kommer in på bes?? Nån som har reg bes med större motor (vet att man normalt sett inte ser detta på bes men min har dom sett att nå är gjort med) och vet vad som krävs?? /roger | |
|
Hej igen. Lägger denna fråga om samma bil under samma rubrik, denna bil är tyskimport och det som gäller med katalysator på Svenska bilar från -88 och framåt vet väl de flesta hur det fungerar, en bil från -87 kan du ta bort kat utan att få problem med bes, en -88 därimot måste kat sitta kvar på bes men behöver ej fúngera, -89 o framåt ska det finnas kat på som skall fungera vid bes. Men nu till frågan, hur funkar det på tyskimport?? Kollade under min bil för första gången idag o döm om min förvåning när jag ser att det ej finns en kat, hur var det på tyska BMW bilar -88? var det kat på eller inte? kan jag kolla om den är reg bes med kat när den kom till sverige? /roger, mer o mer funderingar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.