|
|
|
|---|---|
|
Jag har letat efter en sajt med information om hur mycket kupéutrymme olika BMW-modeller har, men inte lyckats nåt vidare. En del är ju uppenbart, t ex att en ny 7-serie är rymligare på alla ledder jämfört med en 3-serie. Men ibland känns en 3-serie rymligare än en 5-serie, trots att den inte borde det enligt yttermåtten. Och hur är det när man ställer t ex en E28 mot en 1-serie? Det finns ju en del sajter som listar t ex takhöjd eller benutrymme i baksätet eller bagagets volym, men jag har som sagt inte hittat någon "heltäckande" när det gäller det. Samma dilemma när det gäller gamla broschyrer - det är alltid någon uppgift som saknas. Vissa modeller har jag inte haft förmånen att provsitta och är därför lite nyfiken på hur rymlig/trång en Z4 är eller en X3 eller en Z8... Eller hur många golfbollar man får in i bagaget på en Z3. :) Och de modeller man har koll på vore kul att få "på papper". Någon som har någon bra sajt med denna information? | |
|
jag kan svara för e34, alla mått står i rephandboken... A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.